خلاصه ی فصل به همراه یک سری کمک

با معرفی فصل جدید بازی rainbow six siege به نام crystal guard ابزار جدیدی به بازی اضافه شده که به attacker ها قابلیت این رو میده که دکوراسیون نقشه را به نفع خود عوض کنند.

اپراتور جدیدی به نام osa سپرهای شفاف و ضد گلوله ای طراحی کرده که می تواند بین پنجره،درها و یا حتی روی زمین قرار بدهد.آیا او می تواند به attacker ها کمک کند تا یک مکان را به کنترل خود درآورند و نقشه را به نفع خود کنند؟، یا defender  ها به طور شفاف این نقشه را خوانده و آن را به هم می زنند؟

با معرفی کامل crystal guard متوجه می شویم که این فصل یک rework کوتاه به اپراتورهای fuze،twitch و IQ داده و همچنین یک rework کامل به flashbang های بازی نیز اضافه کرده که همراه با یکسری تغییرات به بعضی از نقشه های بازی این فصل رو بسیار جذاب کرده.

به بخش اخبار رفته تا با آخرین اخبار بازی rainbow six siege مانند معرفی کامل crystal guard با ما همراه باشید، با ادامه معرفی کامل crystal guard و یکسری کمک برای بهتر بازی کردن در این فصل در این مقاله با ما همراه باشید.

اول از همه وقتشه که یکم بیشتر درمورد osa یاد بگیریم.

معرفی osa و کیت های او

اوسا به تیم rainbow به عنوان یک اپراتور ۲speed,2armour اضافه شده که با تفنگ های ۵۵۶XI (گان اتوماتیک اپراتور Thermite) و PDW9 (گان SMG اپراتور Jackal) در تفنگ های primary و pmm (کلت اپراتورهای روسی بازی) به عنوان secondary به همراه smoke grenades و claymore توانایی نگه داشت یک نقطه را به عنوان attacker  دارد.

ولی osa یک سوپرایز دیگه برای defender ها داره،او با استفاده از talon 8 clear shield که یک سپر شفاف است و همانطور که قبلا در معرفی کامل crystal guard  گفتیم قابلیت این را دارد که در هر نقطه ای قرار آن را قرار دهیم.

و یا حتی از دیگر attacker ها با آن دفاع کنیم.

این ابزار کمی دفاع به حمله آورده،چون که osa با قرار دادن این سپر در هر نقطه از مپ توانایی این را دارد که یک پوشش ضد گلوله در جایی که کامل باز است قرار دهد که ممکنه حتی باعث برد یک موقعیت ۱v5 بشود.

ولی همانطور که به طور شفاف قابل مشاهده هستید بین talon 8 و deployable shields (سپر برای defender ها) تفاوت های بسیاری وجود دارد.

اگرچه تقریبا یک اندازه هستند talon 8 کمی بلندتر است و حتی از سر osa محافظت می کند وقتی که آن را حمل می کند (در بازی rainbow six siege یک تیر به سر برابر با مرگ است)

و همچنین برخلاف deployable shield شفاف است و شما می توانید رقیب های خود را ببینید و آنها می توانند شما را ببینند.

معمولا وقتی دو نفر از تیم های متفاوت همدیگر را می بینند باعث مرگ یکی می شود ولی talon 8 توانایی ایجاد موقعیتی به نفع شماست.

البته همیشه ممکنه به نفع شما نباشه چون که defender  ها با یک c4 و یا حتی impact grenades  قادر به از بین بردن سپر شما هستند.

همانطور که قبلا در معرفی کامل crystal guard گفتیم osa قابلیت این را دارد که در هر نقطه ای talon 8 را قرار دهد و همچنین میتوانید آنرا برعکس از پنجره ها نیز قرار دهید این قابلیت و با در نظر داشت اینکه  talon 8 می تواند barricade ها (چوب هایی که defender ها در اتاق ها قرار می دهند تا ورود شما را کمی آرام تر کنند) را با قرار دادن آن از بین ببرد،به osa این قابلیت را می دهد که یک اتاق را خیلی سریع،خیلی خطرناک کنند.

راه های مقابله با osa از طرف defender ها

همانطور که قبلا گفتیم impact grenade و c4 توانایی از بین بردن talon 8 را دارد. علاوه بر آن خیلی کارها است که شما می توانید با آن talon 8 را از بین ببرید و یا حتی osa را از کاشتن آن منصرف کنید مانند:

  • با استفاده از gas grenade های اپراتور smoke شما می توانید نقطه ای که talon 8 کاشته شده را برای مدتی خطرناک کنید و یا osa را از آن نقطه دور کنید.

  • یکی از اپراتورهای محبوب این بازی یعنی LORD TACHANKA پس از Rework خود توانایی این را دارد که با shumikha launcher خود محیط پشت سپر talon 8 را با آتش ببند و مانع ورود attacker ها و دیدن محیط از پشت سپر شوند.

  • همانطور که گفتیم c4 و impact grenades سپر talon 8 را از بین برده پس یکی از اپراتور هایی که آن ها را دارد در تیم خود داشته باشید.

  • همه ی اپراتورها میتوانند شفافیت این شیشه را تنها با زدن یک مشت از بین ببرند و باعث شوند شیشه ترک بخورد پس یادتون باشه شیشه ضد گلوله است نه ضد ضربه

  • مانند black mirror های اپراتور mira یک کپسول قرمز پشت سپر قرار دارد که با زدن تیر به آن باعث افتادن شیشه شده.

  • و در آخر با اپراتور clash توانایی این را دارید که هر کس از جمله osa را پشت شیشه نگه دارید

IQ،Fuze و twitch

همانطور که قبلا در مقاله ی معرفی کامل crystal guard گفتیم این ۳ اپراتور یک rework ریزی در این فصل دارند

اپراتور twitch الان دارای یک drone معمولی و یک shock drone است (قبلا ۲ shock drone داشت) و shock drone  های او برخلاف قبل دارای قابلیت پرش هستند و بجای یک دارت، در این فصل shock drone  ها لیزر پرت می کنند که به این معنی است که مانند evil eye های اپراتور maestro دیگر شاهد drop off (از بین رفتن اثر پس از مسافتی) نیستیم.

اپراتور Fuze در این فصل این قابلیت را دارد که بر روی دیوارهایی که توسط defender ها تقویت شده (reinforced wall) شارژهای خوشه ای یا همان cluster charge های خود را قرار دهد.

این کار کمی بیشتر نسبت به دیوار های معمولی طول می کشد و اولین نارنجکی که از آن بیرون رفته باعث بوجود آمدن سوراخی شده که از طرف دیگر آن لوله ای که نارنجک ها از آن بیرون آمده معلوم است و defender ها با تیر زدن به این لوله توانایی این را دارند که از بیرون آمدن دیگر نارنجک ها جلوگیری کنند.

توجه داشته باشید که از سوراخ بوجود آمده نمی توان به داخل اتاقی که دیوار های آن تقویت شده نگاه کرد.

اپراتور IQ تغییر بسیار زیادی نسبت به تغییرات این دو نداشته و scanner او الان از سیستم smart ping استفاده می کند.

تغییرات مپ ها

در معرفی کامل crystal guard به جای rework کامل یک مپ به ۳ تا از مپ های بازی تغییراتی که به شدت به آن نیاز داشت اضافه شد این تغییرات در مپ های coastline،clubhouse و bank قابل مشاهده است که در ادامه ی مقاله ی معرفی کامل crystal guard نگاهی کامل به این تغییرات می کنیم.

در مپ clubhouse منطقه ی bar با اضافه کردن یک در باعث رفت و آمد راحت تر بین دو بمب شده

قبل

بعد

همچنین در محیط بیرون با از بین بردن یک دیواری وارد شدن attacker ها رو راحت تر کرده:

قبل

بعد

در مپ coastline پنجره ای که به دیوار dj booth متصل بود برداشته شده و با یک دیوار پوشیده شده:

قبل

بعد

همچنین در طبقه ی پایین یک پنجره به سمت آشپزخانه اضافی شده:

قبل

بعد

در نقشه ی bank پنجره هایی که با او از طریق پشت بام خانه ای توانایی دیدن به طبق دوم بانک را داشتید کامل پوشیده شده (به kali main ها تسلیت میگم):

قسمت آسانسور ها بازتر شده:

در طبقه ی پایین نیز میله های گاوصندوق برداشته شده و همچنین یک دریچه در بخش لابی بانک که به طبقه ی پایین رفته نیز اضافه شده:

قبل

بعد

و در آخر دریچه ی جدید به طبقه ی پایین:

البته این بخشی از تغییرات قابل توجه بود شما با وارد شدن به بازی تغییرات بیشتر و کوچکتری را مشاهده می کنید.

بازسازی flashbang

برای اپراتور هایی که flashbang دارند خبر خوبی داریم که سیستم flashbang بسیار بهتر و اونطور که باید کار می کند (دیگه نمیشه فقط پشتمان با به آن بکنیم و flash نشیم) و ubisoft قبل از آمدن کامل بازی به همه ی دستگاها اطلاعات بیشتری با ما در دسترس می گذارد. در ادامه با تریلر رونمایی از osa با ما همراه باشید:

این بود معرفی کامل crystal guard و کمک هایی برای بهتر بازی کرد اگر از این مقاله خوشتان آمد نظرات خود را با به اشتراک بگذارید و یا اگر دنبال بازی های بیشتر در ژانرهای بیشتر هستید به اینجا بروید.

ممنون که با ما همراه بودید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x