hades

نقد بازی Hades (2021)

نقد و بررسی بازی Hades

hades

توسعه‌دهنده بازی  Supergiant  Hades به خاطر خلق عناوین با روایت‌های غنی و مضامین پیچیده معروف هستند، و یکی از پیروزی‌های بزرگ Hades  است.
که چگونه این عناصر به‌طور یکپارچه در یک ساختار سرکش ادغام می‌شوند.
Hades از طریق مجموعه ای به ظاهر بی حد و حصر از تعاملات شخصیت ها و پیشرفت داستان، داستان سرایی خود را در طول ساعت ها تکرار مکرر آغاز می کند،

Hades

همانطور که شخصیت خود را در یک تلاش برای فرار از جهنم به دیگری هدایت می کنید.
علاوه بر ارتقاء اسلحه و شخصیت، بینش داستانی جدید یکی از رضایت‌بخش‌ترین پاداش‌ها است.
اما این بدان معناست که شما مشتاق خواهید بود که آن داستان ها را حل کنید و برای انجام این کار، باید برای یک جاده طولانی آماده شوید.

Hades

Zagreus پسر Hades توانا است که با خشمی به سختی کنترل شده بر قلمرو مردگان حکومت می کند که تنها با اصرار او بر کنترل کامل مطابقت دارد. او سرسخت، و میل Zagreus برای ضربه زدن به خود به همان اندازه شبیه یک درام خانوادگی است که بازگویی یک اسطوره آشنا.
تلاش او برای یافتن مادری که هرگز او را نمی‌شناخت،

Hades

او را با فردی از Olympus و دنیای باستان یونانی، از جمله Zeus, Athena, Achilles و Medusa، در تماس می‌آورد.
دائماً در حال تغییر بین این شخصیت‌ها باعث سرگرمی بسیار می‌شود، از رقابت خواهر و برادری بین Olympus ها گرفته تا اتصال مجدد شعله‌های قدیمی مانند Orpheus و Eurydice،
هر تلاش برای فرار شامل یک سری از نبردهای عرصه ایزومتریک است که به انواع چشمگیر دشمنان در پرتاب هایی حمله می کنند که نیاز به دقت و مشاهده دقیق دارند.
مبارزه سریع و چالش برانگیز است و بیشتر به بازی های اکشن شیک مانند Devil May Cry اشاره می کند تا RPG های ایزومتریک که ممکن است در نگاه اول به نظر برسد. حس آدرنالین همیشه بالاست، اما این پتانسیل نیز وجود دارد که برخوردها به خرد کردن دکمه‌های دیوانه‌وار تبدیل شوند، زیرا هر حمله  را اسپم می‌کنید تا دشمنان را قبل از اینکه بتوانند بدترین ضد خود را آزاد کنند، از بین ببرید.

Hades

در Hades اسلحه‌های جدید مرتباً  باز می‌شوند و می‌توانند سبک بازی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهند، از دقت کمان جویای قلب گرفته تا تسلط غوغاآمیز مشت‌های Twin Fists of Malphon. چشمگیرترین شاهکار طراحی این است که چگونه حتی همان اسلحه به طور اجتناب ناپذیری در هر دویدن احساس متفاوتی می کند،
Zagreus در میان بسیاری از نام‌های آشنا که با آن مواجه شده‌است، Sisyphus خوش‌خلق را می‌شناسد، که بی‌وقفه سنگی را به بالای تپه‌ای که هرگز از آن بالا نمی‌رود هل می‌دهد و هرگز از وظیفه‌اش شکایت نمی‌کند.
این یک تمثیل مناسب است که به بازی گسترده‌تر صحبت می‌کند، که من را به لطف تغییرات آهسته شخصیت‌ها و داستان‌های تخیلی درگیر خود نگه داشت، اما در مسیری که هر چه بیشتر بازی می‌کردم احساس Sisyphus می‌کرد.
من ده ها ساعت را صرف برداشتن موضوعات مختلف طرح و تعقیب ارتقاءها کردم.
لذت بخش است، اما با گذشت ساعت ها، علاقه من به  اتاق ها کم شد. من آرزوی پایانی را داشتم، حتی زمانی که بازی نیاز به تلاش‌های بیشتری برای فرار داشت. حتی پس از “برنده شدن”، این مزاحمت تا ساعت ها قبل از نتیجه گیری مناسب ادامه می یابد.
داستان در طول ساعت‌های زیادی از بازی کشیده می‌شود تا هیجان را حفظ کند، اما در این راه قطعاً محتوای غنی زیادی وجود دارد که می‌توان در این مسیر کشف کرد.
Hades یک بازی عظیم است، با مقدار زیادی محتوای اضافی برای راضی کردن حتی سخت‌ترین افراد درگیر.

Hades

«God Mode» پس از هر مرگ، مقاومت در برابر آسیب را به تدریج افزایش می‌دهد و حتی برای کسانی که مهارت‌هایشان را محدود کرده‌اند، پیروزی را به ارمغان می‌آورد.
از سوی دیگر، ریسک‌پذیرانی که به دنبال پاداش‌های بیشتر هستند، در نهایت می‌توانند به راهی برای افزایش سختی دسترسی پیدا کنند. باس فایت های جایگزین، جنبه های سلاح جدید، داستان های مخفی و بسیاری موارد دیگر بازیکن را به گم شدن در پتانسیل Hades دعوت می کند.
این گونه‌ها و گزینه‌های اضافی، مدت‌ها پس از اینکه جذابیت تلاش‌های تکمیل استاندارد شروع به فرسودگی کرد،
زندگی را به بازی می‌بخشد.
حتی تعامل جدی، تکمیل داستان را بدون ساعت‌ها سرمایه‌گذاری تضمین نمی‌کند، و تنها بازیکنان متعهد، شاهد گسترش کامل چیزی هستند که Hades ارائه می‌کند.
اما آخرین اثر Supergiant یک چرخش زیبا و متفکرانه در اساطیر یونان است که این داستان‌های قدیمی را روی سرشان می‌چرخاند و آنها را به تفسیرهایی درباره روابط مدرن تبدیل می‌کند.
گیم پلی اکشن با اکتان بالا ممکن است برای اولین بار شما را به جهنم بکشاند، اما من گمان می کنم که شما در ادامه این خانواده عجیب و غریب و جذاب خواهید ماند.
Hades
اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x