The Evil Within

آیا هرگز The Evil Within 3 ساخته میشود؟

TheEvil Within

آیا Evil Within 3 هرگز ساخته خواهد شد؟

بازی‌های ترسناک قدیمی زیادی وجود دارند که مدت‌هاست نسخه قابل توجهی ندیده‌اند.یکی از آنها بازی فوق العاده Evil Within  است.

The Evil Within که توسط افسانه ترسناک شینجی میکامی ساخته شده است، میراث کوتاهی داشته است و در مدت کوتاهی از انتشار اولین بازی تنها دو بازی در اختیار داشته است. با این حال، The Evil Within طرفدارانی زیادی به خود اختصاص داده است، به خصوص پس از دنباله بسیار بهبود یافته، بنابراین احتمال وقوع The Evil Within 3 دور از ذهن نیست. امروز، ما این سوال را می پرسیم: آیا The Evil Within هرگز بازخواهد گشت؟

 

 

تاریخچه بازی The Evil Within

Beacon-Mental-Hospital-The-Evil-Within

شرح منشاء The Evil Within مستلزم دانستن اطلاعاتی درباره حرفه افسانه ای شینجی میکامی است. میکامی با پیوستن به کپکام در سال ۱۹۹۰، کارگردان برخی از بزرگترین فرنچایزهای کپکام، از جمله Dino Crisis و به ویژه Resident Evil شد.

شینجی از اولین قسمت در سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۵ تا Resident Evil 4 روی قسمت عمده ای از ورودی های Resident Evil کار کرد. میکامی به شوخی گفت اگر RE4 به پلتفرم های بیشتری نسبت به GameCube برود دست به هاراکیری(نوعی خودکشی در فرهنگ ژاپن)میزند. البته RE4 چندین پورت دریافت کرد و Mikami به ساخت بازی ادامه داد.

میکامی در سال ۲۰۰۶ کپکام را ترک کرد و استودیوی توسعه Straight Story را تشکیل داد که با PlatinumGames برای همکاری در Vanquish قرارداد بسته بود. در سال ۲۰۱۰، میکامی سپس اعلام کرد که استودیوی تانگو مستقر در توکیو را تشکیل خواهد داد و استریت استوری پس از انتشار Vanquish تعطیل خواهد شد. تانگو سپس توسط ZeniMax/Bethesda در اواخر سال ۲۰۱۰ خریداری شد.

جزئیات مربوط به اولین بازی تانگو برای مدتی ناچیز بود، اگرچه در سال ۲۰۱۲ میکامی یک به روز رسانی نادر را به اشتراک گذاشت و به عموم مردم گفت که امیدوار است تا ۱۰۰ کارمند در Tango داشته باشد و این بازی آینده نگر از یک موتور بازی به شدت اصلاح شده استفاده خواهد کرد.

او همچنین اعلام کرد که بازی پیش رو آخرین بازی ای است که او کارگردانی خواهد کرد زیرا معتقد است باید به نسل جوان فرصت موفقیت داده شود. میکامی هنگام صحبت با Edge در سال ۲۰۱۳ گفت: “یک چیزی که می خواهم روی آن تمرکز کنم پرورش کارکنان جوان تر است و فکر می کنم اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است.”

بازی The Evil Within سرانجام در آوریل ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۴ برای PC، PS3، PS4، Xbox 360 و Xbox One عرضه خواهد شد. این بازی بر روی موتور id Tech 5 اجرا می‌شد و نام بهتر Psycho Break در ژاپن به آن داده شد. هنگامی که میکامی در مورد الهامات و استدلال خود برای توسعه The Evil Within صحبت می کرد، در یک مصاحبه ویدیویی با IGN ، دلیل آن را توضیح داد:

اینکه بازیکن کنترلر را بگیرد و واقعاً بتواند بگوید “وای، من در طول عمر بازی به این ترسناکی بازی نکرده ام!”، این چیزی است که ما دنبال آن هستیم. این اصلی ترین چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم.

برای من، شخصا، دلیل بازگشتم به بقا و وحشت این است که بقا و وحشت به عنوان یک ژانر اکنون در حال تبدیل شدن به تمام اکشن است. در حال حاضر هیچ بازی واقعی ترسناک و بقا در جهان وجود ندارد. این بزرگترین انگیزه برای من است.»

گیم پلی چند شباهت به کار قبلی میکامی داشت، به ویژه Resident Evil 4. ترسناک و بقا سوم شخص کامل با دوربین بالای شانه، احساس ماجراجویی لئون را در مناطق روستایی اسپانیا زنده کرد. متأسفانه،  در طول کل بازی با نامه نگاری های عجیب و غریب که هیچ کس طرفدار آن نبود، مختل می شد. یک سال پس از راه‌اندازی، یک به‌روزرسانی منتشر شد تا حتی جعبه نامه‌ها را برای بازیکنانی که می‌خواستند از تمام صفحه خود استفاده کنند، حذف کند.

The Evil Within

The Evil Within در اکتبر ۲۰۱۴ راه اندازی شد و بازی طیف گسترده ای از امتیازات متاکریتیک را بسته به پلتفرم دریافت کرد. نمرات Xbox One و PS4 تقریباً مشابه هستند و به ترتیب امتیازهای ۷۹ و ۷۵ را کسب کردند، در حالی که نسخه PC فقط توانست به ۶۸ برسد.

در بیشتر موارد، منتقدان از طرفداران گیم پلی ترسناک بقای مناسب بودند، اما داستان چیزهای زیادی باقی گذاشت. از نظر فروش، The Evil Within رکورد بهترین فروش ماه اول یک بازی ترسناک بقا را به نام خود ثبت کرد، اگرچه به زودی توسط Dying Light شکست خورد.

اندکی پس از انتشار بازی و DLC های اضافی آن، که داستان بازی را به دنبال شخصیت‌های دیگر ادامه داد، تانگو توسعه The Evil Within 2 را در مارس ۲۰۱۵ آغاز کرد و در E3 2017 معرفی شد. Mikami از نقش کارگردان بازی کنار رفت و کارگردانی بازی را به جان یوهاناس سپرد، اما میکامی همچنان به عنوان تهیه کننده کار می کرد و بر توسعه بازی نظارت می کرد.

داستان برای این سفر کمی ساده‌تر است، زیرا دنباله آن چند سال پس از وقایع بازی اصلی می‌گذرد. اکنون سباستین از زمان مرگ ظاهری دخترش دچار افسردگی شده است، اما او متوجه شده است که دخترش اکنون در یک سوراخ خرگوش از یک سیستم واقعیت جایگزین به نام STEM فرستاده شده است. به طور طبیعی، سباستین می رود تا او را نجات دهد، اما یک منطقه با کلی از موجودات جهش یافته را پیدا میکند.

یکی از جنبه‌های کلیدی بازی دوم این بود که بر اساس بازی اصلی ساخته شده بود و بازخوردهایی را با هدف The Evil Within دریافت می‌کرد و آن را در بازی دوم اعمال می‌کرد. یکی از این جنبه ها جعبه نامه بود که علیرغم اینکه تیم تانگو آن را دوست داشت حذف شد، اما جنبه دیگر داستان بود. هنگامی که میکامی در سال ۲۰۱۷ با IGN صحبت می کرد، در مورد چگونگی تغییر داستان در پاسخ به بازی اول صحبت کرد:

“این بار آقای ایشیمین، نویسنده سناریوی ما، بیشترین تأثیر را بر داستان اصلی داشت. او و تیم با ترنت هاگا کار کردند تا ایده‌های داستانی را در این دنباله بسازند. تفاوت داستان این بازی با داستان اول این است که ما سعی کردیم بر روی ساده تر بودن و درک آن تمرکز کنیم. در مقایسه با اولین بازی که در آن قهرمان داستان درگیر داستان شد، این بار به میل خودش – البته با احتیاط – به دنیایی ترسناک می رود تا دخترش را نجات دهد.”

The Evil Within

به عنوان یک دنباله، The Evil Within 2 در مقیاسی بزرگتر از بازی اول عمل کرد، با سطوح بزرگتر که به بازیکنان اجازه می‌دهد انتخاب‌های خود را در مورد اینکه چگونه می‌خواهند با موانع مختلفی که راهشان را مسدود می‌کنند، انتخاب کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند دنیایی را که Union نامیده می‌شود کاوش کنند و آزادانه اهداف جانبی مختلفی را انجام دهند و منابع را جستجو کنند و در نتیجه بازی The Evil Within 2 بسیار بزرگ‌تر شود. به نوعی این بازی نیمه اوپن ورلد محسوب میشد.

از نظر نقد و بررسی، پیشرفت‌های The Evil Within 2 امتیازات خوبی را برای بازی به ارمغان آورد و در تمام پلتفرم‌ها حدود ۸۰ کسب کرد و منتقدان آن را یک تجربه ترسناک بقای روان‌شناختی قانع‌کننده می‌دانند. برخی از مشکلات فنی و مشکلات سرعت باعث نمی‌شود که بازی The Evil Within 2 یک اثر ترسناک محبوب نباشد و این بازی نامزد تعدادی از جوایز بهترین بازی سال شد.

 

 

آیا شاهد قسمت بعدی بازی خواهیم بود؟

The Evil Within

متأسفانه برای طرفدارانی که به طور بالقوه امیدوار به یک بازی جدید هستند، The Evil Within 2 خیلی خوب فروش نداشت. در نمودارهای فروش بریتانیا در هفته ای که The Evil Within 2 عرضه شد، اشاره شد که فروش دنباله آن تنها برابر با یک چهارم فروش بازی اصلی بوده است. مسلماً این فروش فیزیکی است که در طول سال‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما همچنان نشانگر عملکرد بد بازی است.

به طور معمول، کاهش فروش نشانگر بدی از آینده یک سری است، بنابراین تشخیص اینکه آیا The Evil Within بعد از بازی دوم ادامه خواهد داشت یا خیر، دشوار است. با توجه به ارزشی که دارد، Tango و Bethesda به تازگی علامت تجاری The Evil Within را مجدداً در سال جاری به ثبت رسانده اند، بنابراین حداقل پیشنهادی وجود دارد که بازی سوم از جدول خارج نشود.

در مورد Tango در حال حاضر، آنها مشغول توسعه Ghostwire: Tokyo هستند، یک چیز ترسناک اول شخص/تیراندازی/چیز کوچک عجیب و غریب که قرار است در سال ۲۰۲۲ برای PS5 عرضه شود. بازی بازیکنان را در حال کاوش در خیابان های جن زده توکیو می بیند. مجموعه ای از توانایی های ماوراء طبیعی برای از بین بردن انبوهی از یوکای. به نظر می رسد که Ghostwire کمی از دنیای The Evil Within فاصله گرفته است، بنابراین دیدن یک بازی جدید ممکن است طولانی شود.

همچنین ذکر این نکته مهم است که تانگو بخشی از خرید ZeniMax/Bethesda توسط مایکروسافت بود، بنابراین پروژه‌های آینده آنها احتمالاً بیشتر از قبل تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

بسته به موفقیت Ghostwire: Tokyo، که ممکن است بعد از ۱۲ ماه روی ایکس باکس تمام شود یا نشود، ممکن است تانگو به جای کار بر روی The Evil Within، این مجموعه را ادامه دهد. از طرف دیگر ، عضوی از خانواده  Xbox Game Studios بودن، می‌تواند به یک توسعه‌دهنده دیگر اجازه دهد تا برای The Evil Within کنترل را بر عهده بگیرد.

به اعتبار Xbox و Tango، اخیراً تأیید شد که Tango Gameworks و John Johanas، کارگردان The Evil Within 2 در حال کار بر روی یک بازی جدید هستند. این پروژه اسرارآمیز در نمایشگاه ایکس باکس در نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۲۱ تایید شد و با توجه به شجره و سابقه توسعه دهندگان درگیر، نشانه ها به طور بالقوه به این موضوع اشاره می کنند که The Evil Within 3 است. این تایید محکمی نیست، اما شاید بهترین شانسی باشد که برای سومین بازی در این سری به دست آوردیم.

آینده The Evil Within نامشخص است. پتانسیلی برای Tango یا توسعه‌دهنده دیگری وجود دارد که سری را در بازی سوم بررسی کند، اما بدون تأیید قطعی در مورد بازگشت یا عدم بازگشت این سری، آینده آن در هوا باقی می‌ماند. شاید در چند سال آینده شاهد حضور شگفت‌انگیز آن در E3 یا The Game Awards باشیم، شاید هم تا یک دهه آینده آن را نبینیم.
تنها چیزی که الان میتوان گفت این است که هیچ چیز قطعی نیست، نه ادامه آن و نه قطع آن. بنابرین فقط زمان میتواند پاسخ سوال مارا بدهد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ بازی ترسناک حال حاضر

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x