Forza Horizon 5

Forza Horizon 5 عنوان پرفروش ترین عرضه هفته اول XBOX را از آن خود کرد

Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5 به رقم ۱۰ میلیون کاربر رسید!

در ده روز پس از انتشار در ۹ نوامبر، Forza Horizon 5 تمام بازی های دیگر را مغلوب خود کرد. حتی قبل از انتشار رسمی بازی، ۱ میلیون بازیکن از طریق خرید نسخه پریمیوم بازی و  Xbox Game Pass می‌توانستند در دسترسی اولیه شرکت کنند. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که Forza Horizon 5 بیش از ۱۰ میلیون بازیکن را در ده روز دیده است و آن را به بزرگترین بازی هفته اول در تاریخ Xbox و Game Pass تبدیل کرده است.

دقیقاً مشخص نیست که این رکورد چقدر دوام خواهد آورد – به خصوص با بازی چند نفره رایگان Halo Infinite که اکنون در دسترس است و بازی کامل تنها چند هفته دیگر باقی خواهد ماند – اما هنوز هم بسیار چشمگیر است.

در هفته اول عرضه، این بازی توانست بیش از ۴٫۵ میلیون بازیکن را جذب کند و فروش سه برابری نسبت به  Forza Horizon 4 در سال ۲۰۱۸ داشته باشد. Playground Games همچنین متعهد شده است که به افزودن گزینه های دسترسی بیشتر به بازی ادامه دهد.

همچنین این در این سری،تیم توسعه دهنده سعی کرده طیف های مختلف و کمتر دیده شده از مردم را هم در نظر بگیرد و برای وسیع ترین افراد قابل پخش است. این بازی اولین بازی است که دارای پشتیبانی از زبان اشاره (هم ASL و هم BSL) است و همچنین شامل تغییرات سرعت بازی، زیرنویس‌ها، گزینه‌های تبدیل متن به گفتار برای چت صوتی و گزینه‌های متعددی برای افراد کور رنگ است.

مایک براون مدیر خلاق استودیو در بیانیه ای توضیح داد:

“ما می‌خواهیم همه در جهان بتوانند بازی ما را تجربه کنند و با بیش از ۴۰۰ میلیون گیمر دارای معلولیت در سراسر جهان، بسیار مهم است که همه بازیکنان بتوانند گیم‌پلی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که بهترین عملکرد را داشته باشند.”

 

از زمان اعلام نامزدهای امسال برای The Game Awards، طرفداران در شبکه های اجتماعی بسیار خشمگین شده اند که چرا Forza Horizon 5  علی رغم فروش فوق العاده و کیفیت بالا جزو نامزد های بهترین بازی سال نیست!

Forza Horizon 5 هم اکنون برای PC، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X/S در دسترس است.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5

 

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x