بازی god of war بر روی pc عرضه می شود

بازی god of war بر روی pc عرضه می شود

اگر که همین الان اکانت steam خود را باز کنید اولین چیزی که می بینید صفحه ی خرید این بازی است که تایید می کند بازی god of war بر روی pc عرضه می شود.

تاریخ عرضه ی نسخه ی pc

god of war wife

سری god of war یکی از پر طرفدار ترین بازی های کمپانی sony برای playstation است و تا کنون هیچ یک از بازی های آن، نسخه ای برای کامپیوترهای خانگی دریافت نکرده.

اما جدید ترین بازی این سری که اولین بار در سال ۲۰۱۸ برای کنسول های playstation 4 عرضه شده بود، بالاخره به عنوان اولین بازی در این سری، به کامپیوتر های خانگی از طریق steam در تاریخ ۱۴ ژانویه ی سال ۲۰۲۲ می آید و شما می توانید همین الان با رفتن به این لینک آن را از قبل خریداری کنید.

قابلیت ها و تغییرات نسخه ی pc

god of war norse

از لحاظ داستانی، بازی god of war تغییری نکرده و استودیو santa monica (سازندگان این بازی) می گوید که داستان بازی را همانطور که بود، در نسخه ی pc منتشر می کند

همونطور که احتمالا حدس میزدید، یکی از تمرکز های اصلی نسخه کامپیوتر بازی god of war آپگرید ویژگی های بصری و گرافیک هست که این نسخه از بازی نه تنها از رزولوشن ۴k بدون هیچ محدودیت فریم ریتی پشتیبانی میکنه. بلکه به گفته صفحه استیمش، بازی دارای تنظیمات زیادی برای کنترل کردن کیفیت بازی هست که شما میتونید با استفاده ازش، افکت ها و ویژگی های گرافیکی رو تنظیم کنید تا بازی به بهترین حالت روی دستگاه شما اجرا بشه درحالی که ساختار گرافیکی خودش رو حفظ کنه.

طبیعتا شما میتونید از ویژگی ها با کیفیت خیلی بالاتر از هر کنسولی بهره مند شوید. ویژگی هایی که طبق گفته خود سانتا مونیکا بیشتر در نورپردازی بازی تاثیر دارند مثل بازتاب نور با کیفیت بالا تر و استفاده از روش های مختلف کامپیوتر دوست برای سایه های غیر مستقیم (Ambient Occlusion) مثل GTAO و SSDO.

البته ناگفته نماند که این ویژگی ها با ری تریسینگ انجام نشدند (سایه ها Screen Space هستند) و نسخه کامپیوتر بازی god of war احتمالا به دلیل قدیمی تر بودن موتور بازی، از هیچ گونه ری تریسینگ پشتیبانی نمیکنه.

ولی خب همه میدونند که RTX فقط ری تریسینگ نیست و god of war از یکی از مهمترین ویژگی های کارت RTX شرکت Nvidia، یعنی DLSS یا آپسکِیل کردن بازی از رزولوشن پایینتر با کمک هوش مصنوعی، پشتیبانی میکنه. این به این معنی هست که اگر شما کارت RTX دارید (اولا چه خوش شانس هستین که تونستید کارت پیدا کنید!) میتونید بدون از دست دادن کیفیت و وضوح تصویر، از بازی با بالاترین ویژگی های گرافیکی و FPS بالا لذت ببرید!

همچنین  تبدیل god of war مثل بقیه تبدیل های بازی های Playstation برای کامپیوتر، از صفحات پهن یا همون Ultra-Wide پشتیبانی میکنه، این برای کسایی که مانیتور پهن
تر از ۱۶:۹ دارند خبر عالی هست چون این بازی سینماتیک با صحنه های اکشن درجه یکش، حتما از این Aspect Ratio های پهن تر سود میبره.

پشتیبانی از dualsense و dualshock

استدیو santa monica تایید کرده که بازی god of war کنترلر های dualsense و dualshock را در کنار دیگر کنترلر ها(مانند کنترلر های xbox) پوشش می دهد.

اما کنترل dualsense فاقد قابلیت های haptic feedback و adaptive triggers می باشد (که در playstation 5 نیز شاهد چنین چیزی هستیم)

این نسخه از بازی god of war می تواند برای بسیاری از بازیکنانی که تا به حال موفق به تجربه این سری نبودند، بهترین نقطه برای شروع باشد و با نزدیک شدن به تاریخ عرضهgod of war ragnarok، استدیو santa monica می تواند طرفداران بسیار زیادی را به سمت playstation 5 برای تجربه ی این بازی ببرد.

ممنون که با ما همراه بودید برای اخبار بیشتر به این لینک بروید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x