Activision Blizzard and Microsoft

مایکروسافت Activision Blizzard را تصاحب کرد

Microsoft و Activision Blizzard

در یکی از بزرگترین اعلامیه‌های خریدی که صنعت گیم تا به حال دیده است، مایکروسافت برنامه‌های خود برای خرید Activision Blizzard را اعلام کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات بیشتر این خبر بپردازیم.

Activision Blizzard and microsoft

 

در اطلاعیه ای که صنعت بازی را تکان داده است، مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد Activision Blizzard را خریداری کند. فیل اسپنسر (مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ) در اطلاعیه ای که برای Xbox Wire ارسال شد، خبر باورنکردنی ای را در معامله ای به ارزش ۶۸٫۷ میلیارد دلار تایید کرد.

مایکروسافت Activision Blizzard را با قیمت ۹۵ دلار به ازای هر سهم، در یک معامله تمام نقدی، با احتساب نقدینگی خالص Activision Blizzard خریداری خواهد کرد که تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از خرید Bethesda توسط مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ است.

پس از انجام این معامله، مایکروسافت دارای IP برای Call of Duty، Warcraft، Candy Crush، Tony Hawk، Diablo، Overwatch، Spyro، Hearthstone، Guitar Hero، Crash Bandicoot، StarCraft و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود.

این معامله هنوز نهایی نشده است و هیچ صحبتی در مورد زمان نهایی شدن آن وجود ندارد. اسپنسر در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

«تا زمانی که این قرارداد بسته شود، Activision Blizzard و Microsoft Gaming به طور مستقل به فعالیت خود ادامه خواهند داد. پس از اتمام معامله، کسب و کار Activision Blizzard به من به عنوان مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ گزارش می دهد.»

اسپنسر نموداری را ارائه کرد که ساختار برنامه ریزی شده شرکت را به محض انجام خرید نشان می داد. شما می توانید آن را در زیر بررسی کنید. برخی از شرکت های فهرست شده به عنوان بخشی از خرید عبارتند از: انتشارات Activision، Blizzard Entertainment، Beenox، Demonware، Digital Legends، High Moon Studios، Infinity Ward، King، Major League Gaming، Radical Entertainment، Raven Software، Sledgehammer Games، Toys for Bob. و Treyarch.

اینکه آیا بازی هایی مانند عناوین آینده Call of Duty و غیره از اینجا به بعد به پلی استیشن می آیند یا نه، معلوم نیست و باید  ببینیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

Activision Blizzard

البته این خبر زمانی منتشر می شود که اکتیویژن بلیزارد درگیر یک شکایت(و بسیار عمومی) تبعیض و آزار و اذیت است که توسط ایالت کالیفرنیا مطرح شده است. تا به امروز، این شکایت منجر به خروج چندین چهره کلیدی به عنوان بخشی از ابتکار عمل برای تمیز کردن شرکت شده است.

اینکه آیا مایکروسافت مستقیماً به این مشکلات در آینده رسیدگی خواهد کرد یا خیر و یا رئیس فعلی اکتیویژن بلیزارد، بابی کوتیک را از کار برکنار خواهد کرد هنوز معلوم نیست. اما نکته ای که وجود دارد این است که بابی کوتیک(رئیس فعلی) در نمودار بالا مشاهده نمیشود.

طبق اعلام خود اکتیویژن، تایید شده است که بابی کوتیک به عنوان مدیر عامل Activision Blizzard در حال حاضر خدمت خواهد کرد. او و تیمش تمرکز خود را روی تلاش‌ها برای تقویت بیشتر فرهنگ شرکت و تسریع رشد کسب‌وکار حفظ خواهند کرد. پس از بسته شدن قرارداد، Activision Blizzard به فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ گزارش می‌دهد.

با این حال، در اعلامیه مایکروسافت، اشاره ای  به وضعیت جاری در نسخه وجود دارد.

فیل اسپنسر میگوید:

«به عنوان یک شرکت، مایکروسافت متعهد به سفر خود برای گنجاندن در هر جنبه ای از بازی، هم در بین کارمندان و هم در بین بازیکنان است. ما عمیقاً برای فرهنگ های فردی استودیو ارزش قائل هستیم. ما همچنین معتقدیم که موفقیت خلاقانه و استقلال دست به دست هم می دهند. با هر فردی با عزت و احترام رفتار می کنیم. ما همه تیم ها و همه رهبران را به این امر متعهد می دانیم. ما مشتاقانه منتظر گسترش فرهنگ مشارکت فعالانه خود به تیم های بزرگ در سراسر Activision Blizzard هستیم.»

اما همه اینها در کوتاه مدت چه معنایی دارد؟ برای شروع، تعدادی از محصولات خوب Xbox Game Pass احتمالا منتظر ما باشد.

فیل اسپنسر می‌گوید:

«در صورت بسته شدن، «[هنگامی که قرارداد بسته شود]، ما تا جایی که می‌توانیم بازی‌های Activision Blizzard را در Xbox Game Pass و PC Game Pass، عناوین و بازی‌های جدید از کاتالوگ باورنکردنی Activision Blizzard ارائه خواهیم داد. امروز اعلام کرد که Game Pass اکنون بیش از ۲۵ میلیون مشترک دارد. مثل همیشه، ما مشتاق هستیم که به آوردن ارزش بیشتر و بازی‌های عالی‌تر به Game Pass ادامه دهیم.»

انتظار داشته باشید که در روزها و هفته های آینده چیزهای بیشتری در مورد این معامله بشنوید؛بدون شک این خبر یکی از بزرگترین خبر هایی است که صعنت بازی تا به حال به خود دیده است و این شاید زنگ خطری برای سونی باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ حتما نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید!

 

 

بیشتر بخوانید: نامزد های مراسم GDC Awards 2022 معرفی شدند

 

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x