Microsoft

Microsoft فاش کرد که قصد خرید نینتندو را داشته است!

Microsoft

ادغام Microsoft و نینتندو؟

شرکت Microsoft فاش کرد که در سال ۱۹۹۹، قبل از اینکه خودش وارد صنعت بازی سازی شود قصد داشته است نینتندو را بخرد که البته با شکست مواجه شد.اکنون، بیش از دو دهه بعد، مایکروسافت نامه‌ای را بین شرکت‌های آن زمان منتشر کرده است که در آن برنامه‌هایی را برای آنچه که ممکن است وجود داشته باشد، آشکار می‌کند.

این سند توسط ریک تامپسون، رئیس سخت‌افزار وقت ایکس‌باکس، برای رئیس تجاری وقت نینتندو در آمریکا، Jacqualee Story ارسال شد و در مورد تلاش‌های Microsoftبرای ملاقات با اسطوره‌های نینتندو، هیروشی یامائوچی، رئیس وقت شرکت، و جنیو تاکدا، رئیس سخت‌افزار نینتندو بحث می‌کند. باز هم، به نظر می رسد که Microsoft روزهای سختی را سپری می کرد.

در ابتدای نامه گفته شده بود: «جاکالی عزیز، از شما سپاسگزارم که وقت گذاشتید و سعی کردید جلسه‌ای با آقای تاکدا و یامائوچی ترتیب دهید تا در مورد همکاری استراتژیک احتمالی بین نینتندو و Microsoftدر پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی آینده بحث کنید.» من نگرانی‌های آقای تاکدا در مورد مشارکت احتمالی را درک می‌کنم و سعی می‌کنم دستورالعمل‌هایی را که او درخواست کرده است [مبهم] نمایم.»

 

بقیه نامه عمدتاً مبهم است، اما اشاره کوتاهی به ادامه توسعه Microsoftدر “پروژه ایکس باکس” وجود دارد، در کنار این پیشنهاد که “به بهترین شدن دلفین کمک می کند”. البته دلفین اسم رمز نینتندو برای GameCube بود.

Microsoftپیشنهاد خود برای خرید نینتندو را در تاریخ شفاهی ساخت Xbox اصلی که اوایل امسال منتشر شد، توضیح داد. کوین باخوس، مدیر سابق روابط شخص ثالث، به یاد می آورد که چگونه جلسه نهایی ضعیف پیش رفت.

“استیو بالمر [مدیر عامل سابق مایکروسافت] ما را وادار کرد تا با نینتندو ملاقات کنیم تا ببینیم آیا آنها به خرید فکر می کنند یا خیر. آنها فقط خندیدند. مثلاً تصور کنید یک ساعت یک نفر فقط به شما بخندد. جلسه اینگونه پیش رفت!”

یک سال بعد از آن نامه، Xbox به سادگی روی سخت افزار نینتندو تمرکز کرد در حالی که خود نینتندو بر روی بازی ها تمرکز کرد. نینتندو برای گفتگو به میز بازگشت.

باب مک‌برین، رئیس توسعه کسب‌وکار در آن زمان، گفت: «ما در واقع در ژانویه ۲۰۰۰ نینتندو را در ساختمان خود داشتیم تا جزئیات یک سرمایه گذاری مشترک را بررسی کنیم که در آن تمام مشخصات فنی Xbox را به آنها ارائه کردیم.

“شما در زمینه سخت افزار ضعیف هستید(در مقابله با پلی استیشن)، پس چرا به گوش نمیدهید تا شما به کاری که در آن ماهر هستید یعنی بازیسازی برسید و بخش سخت افزار را به ما بسپارید؟” البته این جلسه هم نتیجه نداشت.

Microsoft هفته گذشته بیستمین سالگرد ایکس باکس را با عرضه غیرمنتظره بخش چندنفره Halo Infinite، و همچنین اعلام مجموعه مستندی از پروژه Xbox، نگاهی اجمالی به برنامه تلویزیونی Paramount+ Halo و بیش از ۷۰ بازی  اضافی سازگار با Xbox Backwards جشن گرفت.

نظر شما در این باره چیست؟ فکر میکنید اگر در آن زمان، این دو غول بازیسازی باهمدیگر به توافق میرسیدند دنیای الان چگونه بود؟

 

بیشتر بخوانید: Forza Horizon5 پرفروش ترین بازی هفته اول Xbox شد

 

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x