شایعه:Nvidia ممکن است فردا RTX 3080 12 گیگابایتی را معرفی کند.

شایعه:Nvidia ممکن است فردا RTX 3080 12 گیگابایتی را معرفی کند.

Nvidia به طور کلی پادشاه دنیای کارت های گرافیکی در نظر گرفته می‌شود و محصولات جدیدی همیشه معرفی می‌شوند و به نظر می‌رسد که محصول دیگری در حال ورود است.

nvidia rtx 3080

به زودی، دنیای کارت گرافیک سه سازنده خواهد داشت!

که علاقه مندان و گیمرها می توانند از بین آنها یکی را انتخاب کنند. در حالی که Nvidia و AMD مدتی است که وارد صنعت شده اند، اینتل تازه وارد در این رقابت خاص است، با پردازنده گرافیکی Arc Alchemist که در سال جاری انتظار می رود، انتخاب بیشتری را برای مصرف کنندگان ایجاد کند. با این حال، “تیم سبز” احتمالاً می خواهد عنوان خود را به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این بازار حفظ کند، بنابراین اخیراً مجموعه ای از محصولات جدید را اعلام کرده است و به نظر می رسد که ممکن است اعلامیه دیگری در این زمینه وجود داشته باشد.

طبق شایعاتی از Videocardz، این احتمال وجود دارد که Nvidia فردا RTX 3080 12 گیگابایتی را معرفی کند. این آخرین بیانیه، اگر درست باشد، برای بحث در مورد عرضه نسخه کمی تقویت‌شده سری ۳۰۸۰ به عنوان بخشی از به‌روزرسانی این مدل است. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه دارای ۱۲ گیگابایت حافظه در مقابل ۱۰ گیگابایت در نسخه اصلی منتشر شده در سپتامبر ۲۰۲۰ است.

nvidia rtx 3080 gigachad

چند هفته پیش Nvidia

عرضه RTX 3080 12 گیگابایتی به همراه ۳۰۷۰Ti 16 گیگابایتی را به تعویق انداخت. در حالی که مشخص نیست چرا شرکت مجبور شد تاریخ عرضه این محصولات را به عقب برگرداند، بسیاری احتمالاً حدس می زنند که این به دلیل کسری مداوم فناوری است. با کمبود نیمه‌هادی‌ها و انتظار می‌رود که برای مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند، اگر خرید هر یک از آن‌ها دشوار باشد، ممکن است دید تعداد زیادی از پردازنده‌های گرافیکی، از AMD و Intel و همچنین Nvidia، کمی بی‌معنی به نظر برسد.

علاوه بر این، RTX 3090 Ti Nvidiaرا نیز معرفی کرد، نسخه بهبودیافته ۳۰۹۰ که به طور کلی به عنوان یکی از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک در بازار فعلی در نظر گرفته می‌شود. با ۲۴ گیگابایت GDDR6X VRAM و ۱۰۷۵۲ هسته CUDA، مطمئناً از ۳۰۸۰ ۱۲ گیگابایتی بهتر خواهد بود، که هنوز هم نسبت به کارت اصلی ساخته شده با ۸۹۶۰ هسته و پهنای باند ۹۱۲ گیگابایت بر ثانیه بهبود یافته است.

Rtx 3080 nvidia sigma

البته در همین جا لازم به ذکر است که اطلاعیه فردا در حد یک شایعه است. اگر Nvidia ادامه دهد و اخباری در مورد RTX 30800 12 گیگابایتی ارائه کند، احتمالاً مربوط به زمان عرضه آن خواهد بود. با توجه به اینکه اینتل به دنبال آغاز “عصر جدید” فناوری GPU است، Jensen Huang و همکارانش بدون شک می خواهند رقابت را از بین ببرند و همچنان برترین کارت گرافیک دنیا باقی بمانند.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x