برترین بازیهای ترسناک مناسب هالووین!

برترین بازیهای ترسناک مناسب هالووین!

برترین بازیهای ترسناک مناسب هالووین!

به مناسبت هالووین چند گیم ترسناک رو معرفی میکنم که میتونید تو این روزا حسابی بترسید.

بازی کردن این گیم ها به صورت تک نفره گاهی هم به صورت دسته جمعی انجام میشوند که میتوانید با دوستان خود بازی کرده و مراحل های بازیهارا باهم انجام دهید.

۱٫

  • Amnesia : Rebirth

این بازی که ادامه‌ای بر قسمت اول یعنی The Dark Descent به حساب می‌آید و اتفاقاتش صد سال پس از آن می‌گذرد.

مخاطب در این بازی کنترل زنی به نام Tasi را دارد که پس از سقوط هواپیما، در بیابان‌های الجزایر گیر افتاده و به دنبال همراهان خود و راه نجات از این بیابان است.

این سری همواره به واسطه‌ی اتمسفر بسیاری گیرای خود و الهام‌گیری از آثار H.P. Lovecraft نویسنده‌ی مشهور داستان‌های ترسناک، نزد طرفداران بازی‌های این سبک بسیار محبوب است.

اگر عاشق سبک Survival Horror هستید، این بازی تازه یکی از بهترین گزینه‌های حال حاضر برای تجربه در ایام هالووین به حساب می‌آید.

۲٫

  • Visage

دموی P.T در زمان خود با چنان استقبال عظیمی مواجه شد که بسیاری از آن به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تاریخ یاد کردند و در عین حال روزنه‌ی امیدی بود تا شاهد بازگشت سری Silent Hill باشیم، اما در نهایت کونامی ساخت بازی Silent Hills را لغو کرد و این دمو هم پس از مدتی از استور پلی‌استیشن حذف شد.

پس از آن تیم‌های بسیاری سعی کردند تا تجربه‌ی این دمو را دوباره تکرار کنند یا آن را به عنوان منبع الهام برای ساخت یک اثر جدید در نظر بگیرند.

یکی از این آثار بازی Visage است که اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی از آن رونمایی شد و در اکتبر ۲۰۱۸ به‌صورت Early Access در دسترس قرار گرفت، پنجشنبه ۸ آبان، نسخه‌ی نهایی این عنوان بالاخره برای PC و PS4 و XOne منتشر شد و می‌توانید لذت ترس را با تجربه‌ی آن بچشید.

۳٫

  • Phasmophobia

در بازی Phasmophobia شما در قالب یک گروه چهارنفره، وظیفه دارید تا به مکان‌های مختلفی سر بزنید و با تحقیق و جست و جو از وجود یک روح خبیث در آن مطمئن شوید.

در این بین خود روح هم برای شما دردساز می‌شود و حتی می‌تواند شما را بکشد.

شما طی هر ماموریت باید با استفاده از وسایلی که در اختیار دارید، رد روح را پیدا کنید و یک مدرک محکم از وجود آن به دست بیاورید.

این بازی جزو محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم استیم است.

*نکته‌ی مثبت دیگر درباره‌ی این بازی ترسناک، پشتیبانی از واقعیت مجازی است تا تجربه‌ی درگیرکننده‌تری داشته باشید.*

۴٫

  • Five Night At Freddys

این بازی اثر خیلی جمع و جوری محسوب می‌شود، اما در عین حال موفق شده تا نظر بسیاری از طرفداران بازی‌های ترسناک را به خود جلب کند.

شما در نقش نگهبان شب یک پیتزا فروشی، باید در اتاق کنترل دوربین‌ها تا صبح دوام بیاورید.

در برابر چی؟ عروسک‌های رباتیکی که در رستوران حضور دارند و بانمک به نظر می‌رسند، اما در واقع نیمه شب‌ها تبدیل به قاتلانی بی‌رحم می‌شوند.

شما باید از طریق دوربین‌ها حرکت این روبات‌ها را زیر نظر بگیرید و با قفل کردن درها و ایجاد مانع، نگذارید که به شما برسند.

این بازی آن قدر طرفدار پیدا کرد که چند ادامه برای آن ساخته شد و حتی بر اساس آن کتاب هم نوشته شده است.

۵٫

  • Alien Isolation

تا به حال بازی‌های متعددی بر اساس سری فیلم‌های Alien ساخته شده‌اند، اما به جرئت هیچکدام نتوانسته‌اند به اندازه‌ی Alien: Isolation حس ترس را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورند.

اکثر بازی‌های اقتباسی از این سری، با الگو گرفتن از قسمت دوم به ژانر اکشن گرایش داشتند، اما این عنوان با ادامه دادن داستان قسمت اول تلاش کرد تا اتمسفر و وحشت موجود در آن را به ارمغان بیاورد و کاملا هم موفق بود.

این بازی توسط استودیوی Creative Assembly ساخته شده که دوست‌داران سری Total War با نامش آشنا هستند.

اگر فیلم‌های «بیگانه» را دوست دارید، امکان ندارد از این بازی لذت نبرید، به خصوص که دشمن اصلی یعنی «زنومورف» از هوش مصنوعی بالایی بهره می‌برد و همیشه به دنبال شماست که در نتیجه هرگز حس امنیت نخواهید داشت.

۶٫

  • Layers Of Fear

گرچه نسخه دوم Layers of Fear هم‌اکنون در دسترس است اما با این حال نسخه اورجینال هنوز هم از نظر کیفی در سطح بالاتری قرار دارد.

این بازی روایتگر داستان یک نقاش برجسته است که پس از مدتی تصمیم می‌گیرد تا نقاشی‌های ناتمام خود را تکمیل کند.

با این حال این تمام ماجرا نیست و هر زمان که او کار خود را آغاز می‌کند، یک تراژدی شخصی ذهن او را تسخیر می‌کند و همین موضوع سبب می‌شود تا شاهد صحنه‌‌هایی ترسناک و در عین حال هیجان‌انگیز باشیم.

۷٫

  • P.T

زمانی که مشخص شد کوجیما و گیرمو دل‌تورو مشغول ساخت سایلنت هیل بعدی هستند، بسیاری از طرفداران ژانر وحشت سر از پا نمی‌شناختند.

بازی P.T می‌توانست عملا به یکی از خاطره‌انگیزترین و متفاوت‌ترین بازی های ترسناک تاریخ تبدیل شود.

چرا که از یک سو نبوغ کوجیما را در بازی‌سازی داشتیم و از سوی دیگر دل‌تورویی ایستاده بود که همه از استعداد بالای او در قصه‌گویی و خلق موجودات وحشتناک باخبرند.

با این حال، P.T هیچ وقت کامل نشد و در حال حاضر فقط یک دموی کوتاه از آن به جا مانده.

البته همین دمو با آن لوپ‌ها و صحنه‌های دلخراشش کافی است تا ژانر وحشت در بازی‌های ویدیویی یک قدم به پختگی بیشتر نزدیک‌تر شود.

هم اکنون میتوانید دموی این بازی را از سایت های مختلف به صورت رایگان دانلود کنید.

 

جمع بندی

خب امیدوارم که از مقاله برترین بازیهای ترسناک مناسب هالووین! نهایت لذت رو برده باشید .

حتما حتما نظراتتون رو راجب این مقاله برامون بنویسید.

چه گیم های ترسناکی دوست داشتید تو لیست باشن حتما اونارو تو کامنت ها بنویسید.

همچنین بخوانید : معرفی ۱۰ بازی ترسناک کمتر شناخته شده

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x