پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX 40 احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه می‌شوند.

پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX 40 احتمالاً در ماه سپتامبر عرضه می‌شوند.

 Nvidia RTX

گمان می‌رود که Nvidia در حال آماده شدن برای عرضه کارت‌های گرافیک سری Nvidia RTX 40 خود در اواخر امسال، با وجود ناامیدی از در دسترس بودن سری ۳۰ است.

Nvidia RTX 4000 Series

عرضه کارت‌های گرافیک سری Nvidia RTX 30 ، حداقل، ضعیف بوده است. خواه راه‌اندازی سختی بود که منجر به شکست وب‌سایت خود Nvidia شد، شراکت Best Buy که گسترده را کاهش نداد، یا به راحتی از محدودیت‌های ضد ماینینگ که در اواسط سال ۲۰۲۱ معرفی شدند جلوگیری کرد، تصمیم‌گیری Nvidia بیش از همه علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌های شخصی را مجازات کرده است. متأسفانه Nvidia هیچ راه حلی در دست ندارد. با این حال، آنچه که دارد، خط جدیدی از کارت‌های گرافیک سری Nvidia RTX 40 است که احتمالاً بعدا امسال وارد بازار می‌شوند.

این گمانه زنی از پیام های اخیر توییتر به اشتراک گذاشته شده توسط تحلیلگر صنعت معتبر Greymon55 ناشی می شود. Greymon55 مدتی است که از فناوری پشت “Lovelace”، اسم رمز فرضی Nvidia برای کارت‌های گرافیک سری RTX 40، تبلیغات کرده است. در بحث اخیر در مورد Lovelace، از Greymon55 پرسیده شد که کارت‌های گرافیک چه زمانی به بازار می‌رسند. Greymon55، شاید به طرز شگفت آوری، با تایید اینکه کارت گرافیک های Lovelace RTX 40 Series Nvidia “در ماه سپتامبر در دسترس خواهند بود” پاسخ داد.

Nvidia rtx 4000

Greymon55 تا کنون انتظارات را برای محدوده گرافیکی Lovelace بسیار بالا قرار داده است. Greymon55 در پاسخ به این سوال که چقدر انتظار دارند Lovelace قدرتمند باشد، Greymon55 می‌گوید که از نظر عملکرد انتظار دارند “۲-۲٫۵×۳۰۹۰” باشد، با اشاره به آنچه که آنها معتقدند همتای RTX 40 سری RTX 3080، RTX 4080 است. جزئیات بیشتر در مورد تراشه ۴۰۸۰ که از آن به عنوان AD102 یاد می کنند، Greymon55 همچنین به دنبال کنندگان خود می گوید که شروع به نگاه کردن به TGP تا ۸۵۰ وات کنند. این عملکرد اضافی با هزینه هنگفتی همراه خواهد بود.

باید روشن شود که Greymon55 اطلاعات یا شایعات درز کرده را گزارش نمی کند. آنها بیان می کنند که توییت های آنها فقط “افکار و حدس” خود آنها بر اساس اطلاعاتی است که در صنعت به اشتراک گذاشته شده است. فقط این است که آنها با اخبار GPU بسیار هماهنگ هستند و تا حدی با این صنعت آشنا هستند که افکار آنها را ارزش تصدیق می کند.

Nvidia rtx 4000

با در نظر گرفتن این موضوع، Greymon55 توضیح بیشتری در مورد اینکه چرا کارت‌های گرافیک سری Nvidia RTX 40  در ماه سپتامبر خواهد شد، ارائه نمی‌کند. یکی دیگر از صنایع داخلی، Kopite7kimi، در سال ۲۰۲۱ گفت که آنها کارت‌های سری Nvidia RTX 40 را در سه ماه سوم سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهند کرد. در آن زمان گفته می شود که این اطلاعات نیز نیستند، بنابراین به نظر می رسد که یک راز ضعیف نگه داشته شده است.

در مورد اینکه چه کارت‌های گرافیکی باید در ماه سپتامبر عرضه شوند، پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از آن است که انویدیا از معمول منحرف نخواهد شد. RTX 4070، ۴۰۸۰، و ۴۰۹۰ سه کارتی هستند که به احتمال زیاد منتشر خواهند شد، که مشابه راه اندازی سری Nvidia RTX 30 با RTX 3070، ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ هستند. آیا علاقه مندان به بازی های رایانه شخصی می توانند واقعاً یکی از Nvidia را انتخاب کنند. کارت‌های جدید بدون پرداخت قیمت‌های پس از فروش از سوی اسکالپرها یا ماینرهای کریپو، احتمالاً باید انتظارات را پایین آورد.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x