قیمت PS5 در بعضی کشور ها بالا رفت

ps5

پلی استیشن اعلام کرده است که قیمت PS5 در کشور های مختلف جهان افزایش می یابد و این افزایش بزودی در آن کشور ها اعمال میشود. این شرکت دلیل این تصمیمش را مشکلات اقتصادی جهانی و نرخ تورم بالا اعلام کرده است.
پلی استیشن خبر افزایش قیمت PS5 را از طریق یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه توسط رئیس و مدیر عاملش، جیم رایان منتشر کرد. رایان در این پست توضیح می دهد: «بر اساس این شرایط اقتصادی چالش برانگیز، SIE تصمیم دشواری برای افزایش قیمت PS5 در بازارهای منتخب گرفته است. به نظر می رسد این بازارهای منتخب تقریباً تمام نقاط جهان را که در حال حاضر PS5 در آنها موجود است را شامل می شود، اما آمریکا جزو آنها نیست.

Sony blog

در حالی که قیمت PS5 فعلاً در آمریکا ثابت خواهد ماند، مناطق دیگری مانند کانادا، بریتانیا و استرالیا در لیست افزایش قیمت قرار دارند که این کار هم بزودی انجام می شود. این افزایش قیمت ها برای نسخه های دیسکی و دیجیتالی کنسول نسل فعلی اعمال می شود. ۳۰ پوند در بریتانیا، ۲۰ دلار در کانادا و ۵۰ دلار در استرالیا افزایش قیمتش خواهد بود.

کشورهای دیگری که توسط سونی در بیانیه اش آمده اند عبارتند از چین، مکزیک و بقیه اروپا. PS5 در ژاپن نیز گران تر خواهد شد، اما نه تا تاریخ ۲۴ شهریور. به جز اینها دیگه اسم کشوری به طور خاص نیامده، اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک مابقی کشور ها هم درگیرش شوند. جیم رایان از اروپا، خاورمیانه و آفریقا ، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای جنوبی اسم برد اما از مقدار افزایش قیمت در آنها خبری نداد.

PS5 - 1

جالب است بدانید که دومین سالگرد عرضه PS5 هم نزدیک است و سونی این کنسول رو نزدیک سالگردش گرون کرد! همچنین PS5 پس از دو سال هنوز در خیلی از کشور ها به سختی پیدا میشه(ایران معدنش است!!). به گفته خیلی از کارشناسان دلیلش تقاضای بالا نیست، بلکه کمبود قطعات است که از زمان پاندمی دنیا درگیرش است.

حالا در این بین سوالی که برای ما خیلی اهمیت دارد، این است که این افزایش قیمت جهانی چقدر روی ما که توی ایران هستیم تاثیر میگذارد؟ از اونجا که دیر یا زود قیمتش در همه جای دنیای بالا میرود، احتمالا باید منتظر یه قیمیت فضایی در ایران باشیم!

 

بیشتر بخوانید: اخبار دنیای گیم

نوشته های مرتبط

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x