سال ۲۰۲۱ سالی بود که خیلی از بازی ها شکست سنگینی خوردن با وجود هایپی که دور اونا بود از فاجعه جی تی ای گرفته تا نا امیدی بتلفیلد تا شکایت های علیه اکتیویژن و … تمام این بازی های خیلی انتظارات رو بالا برده بودن و همه منتظر یک مولتی پلیر خیلی خوب و جدید بودن تا دیگه وارزونو کنار بزارن که اطراف آبان ماه بود که ماکروسافت توی مراسم سالگرد بیست سالگی خودش با یک سوپرایز اعلام کرد که مولتی پلیر Halo همون روز در حالت بتا در دسترس قرار گرفت.
نقد و بررسی و تمام عکس ها روی Xbox Series X گرفته شده.
این سوپرایز مثل بمبی ترکید و این خبر در بهترین موقع گفته شد قشنگ در زمان نا امیدی کالاف دیوتی ونگارد و بتلفیلد ، شاید این حرف من براتون عجیب باشه ولی درست شنیدین مولتی پلیر Halo مثل بمب ترکید این بازی در عرض یک هفته تبدیل شد به فعال ترین بازی موجود توی ماکروسافت استور و حتی از وارزون هم بالا تر قرار گرفت و در همون روز ها رکورد های زیادی رو توی استیم شکوند اما این تازه شروع راه و فاز بتای بازی بود و خیلی ها با مشکلات سرور و فنی رو به رو بودن.
اما با انتشار کامل این بازی این مشکلات به شدت کمتر شد و در حال حاضر ۳۴۳ یک سری برنامه های خودش رو برای آینده این مولتی پلیر Halo گفته که به زودی مود Slayer معروف Halo به بازی میاد و قول مپ جدید هم در آینده خیلی نزدیک داده. حالا بریم سراغ نقد این مولتی پلیر Halo.
مولتی پلیر Halo بازی در گذر زمان یکنواخت میشه یا نه؟؟
اولین چیزی که هر بازی مولتی پلیر لازم داره اینه که به صورتی باشه یا مودی داشته باشه که بازی برای پلیر یکنواخت نشه خیلی ها با بتل پس این کار رو انجام میدن یک سری هم محتوای جدید یک سری هم با حالت رنک بازی اول از همه بریم سراغ بتل پس بازی.
مولتی پلیر Halo مثل اکثر بازی های مولتی پلیر امروزه یک سیستم بتل پس داره که با پرداخت ده دلار به محتوای پولی این بتل پس دسترسی پیدا می کنن اما هدف کلی بتل پس محتوای اون نیست این که پلیر با خرید بتل پس مولتی پلیر Halo اون حس رو پیدا می کنه که بازم بره سراغ بازی و همین طور پشت سر هم به دنبال کسب محتوای اون باشه پس بتل پس مولتی پلیر Halo کار خودش رو درست انجام داده.
اما بتل پس مولتی پلیر Halo در ابتدا اینطور نبود و برای ارتقای سطح باید چلنج های داخل بازی رو انجام میدادن تا با سرعت کم بالا تر برن که با توجه به مدت طولانی سیزن با عقل جور در میاد ولی این هدف اصلی ما از بتل پس نبود اما خب تا قبل از انتشار بازی با آپدیت هایی این رو درست کردن و بالا بردن سطح بتل پس مولتی پلیر Halo خیلی آسون تر شده و بهتر شده.
دومین مورد میشه محتوای جدید که سر این مورد ۳۴۳ دست کم نزاشته همون اوایل یک اونت به بازی اومد که یک حالت بتل پس کوتاه رایگان بود که مود خودش رو هم داشت و همون طور که گفتم مود Slayer و مپ جدید توی راهه.
سومین مورد میشه حالت رنک بازی Halo که باز هم سر این موضوع دست کم نزاشته و یکی از بهترین سیستم های رنک و لذت بخش ترین بازی ها رو می تونید داشته باشید به همراه دوستاتون به لطف سیستم بالانس بازی که همه چیز توی این بازی بالانس هست و چیزی قوی تر از حالت عادی وجود نداره.
خیلی ها هم از سیستم نارنجک ها یا همون گرینید ها گلایه دارن که تعدادشون خیلی زیاده و بالانس نیست باید گفت که اصلا این حالت برای همین هست که افرادی که به قول معروف کمپ می کنن دیگه چاره ای جز باخت ندارن پس از دست من ناراحت نشین و یکم بهتر بازی کنید و با هم تیمی هاتون حرکت کنید از نارنجک ها جا خالی بدین و حواستون حتما به محیط اطرافتون باشه.
به طور کلی شاید از دست من نارحت بشید ولی این بازی کالاف دیوتی نیست که با یک Loadout خیلی قوی یک پلیر که اصلا نزدیک به اون Loadout هم نیست رو بزنید یا بازی پر هکر باشه یا با سیستم Skill Base Matchmaking تمام تجربتون خراب بشه این بازی Skill لازم داره و همه چیز توی این بازی کاملا بالانس هست این همون چیزی هست که Halo رو بعد ۱۴ سال بعد از Halo 3 به همون Halo ای تبدیل کرد که همه طرفداراش می خواستن.
حالا که بحث بالانس بودن بازی شد بیاید کامل همه چیز رو زیر نظر بگیریم.
همیشه این بازی توی همه بازی هاش همه پلیر ها بازی رو با یک سلاح شروع می کنن که سلاح های مختلف که هر کدوم توی یک زمینه ای قوی هستن توی مپ بازی پخش هستن که می تونید برید بردارید حالا شاید الان براتون سوال بشه خب وقتی یک سری سلاح ها قوی هستن چرا به این بازی میگی که کاملا بالانس هست. الان توضیح میدم که چرا.
وقتی سلاح های مختلف توی مپ پخش باشه خب شما باید برای سراغ اون سلاح تا اون رو بردارید اما یادتون میره که حریف شما هم دنبال اون سلاح هست و هر دو تیم قراره توی اون نقطه با هم مبارزه ای داشته باشن که جدا از اینکه همین بازی رو جذاب می کنه دیگه اگر حریف شما به دنبال اون سلاح نیاد و برای اون باهاتون یک دور مبارزه نکنه دیگه این مسئله تقصیر خودشه.
تازه لازم به ذکره که اگر دستتون به اون سلاح برسه همچین تیر زیادی گیرتون نمیاد و کلا با اون تیر اگر خیلی خوب استفاده کنید کلا دو تا سه نفر رو بکشید.
تنوع مپ سلاح و مود
تنوع مپ های بازی و مود و سلاح های هم برای شروع خیلی بالاس از مود ها Odd Ball و Capture The Flag و … تا مپ های زیادی برای حالت Arena و Ranked تا مپ بزرگ Big Team Battle.
همونطور که بالا تر در مورد بالانس بودن سلاح ها گفتیم در حالت رنک همه بازی رو Battle Rifle شروع می کنن و سلاح های قوی تر در وسط مپ ولی در مود های دیگه شما با همون Assault Rifle ساده شروع می کنید و پخش بودن سلاح ها توی مپ بیشتر هست.
شخصی سازی
همون طور که گفتیم بازی بتل پس داره که محتوای شخصی سازی داره جدا از بتل پس شما با انجام دادن چلنج و رنک بازی چیز های زیادی برای شخصی سازی کارکترتون باز می کنید.
از وسائل نقلیه گرفته تا خود اسپارتانتون تا سلاح هاتون رو می تونید شخصی سازی کنید.
در کل
به طور کلی مولتی پلیر Halo دست کم نزاشت و کسی رو نا امید نکرد بلکه سوپرایزی هم بود از طرفی اینکه این بازی انحصاری هست کمی ناامید کننده هست که همه دوستان نمی تونن این بازی رو تجربه کنن از طرفی هم این بازی پتاسیل کامل اینو داره که مثل بازی های بثسدا و گیم پس فروش کنسول ماکروسافت رو بالا و بالا تر ببره.
این بود از نقد و بررسی مولتی پلیر بازی Halo Infinite اگر از این نقد خوشتون اومد منتظر نقد و بررسی بخش داستانی این بازی از بخش نقد و بررسی سایت گیمریما باشید.