BioShock به فیلم تبدیل میشود

نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock

اشتراک گذاری :

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email

نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock

سه گانه بازی بایوشاک یکی از بهترین و پر افتخار ترین فرنچایز های تاریخ رو در دوران نسل هفتم کنسول ها بود که به خاطر داستان جذاب و گیم پلی تک و بدون مثالش که به هر کدوم به صورت جدا در مقاله نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به اونا می پردازیم, تبدیل به یکی از بهترین بازی های شوتر اول شخص تاریخ شده بود که با اومدن نسل نهم به صورت کالکشنی از سه بازی و تمام دی ال سی ها توسط شرکت های  Irrational Games۲K Marin۲K Australia, Digital Extremes, Blind Squirrel Games ریمستر شد و توسط شرکت های  Take-Two Interactive, ۲K Games پابلیش و توضیع شد.

بایوشاک کالکشن یکی از بهترین روش ها هست که اگر تا به امروز این سه گانه شاهکار رو بازی نکردین یا خیلی وقته بازی کردین اون رو تجربه کنید. چون ریمستر هر سه بازی و همه دی ال سی های قسمت سوم بازی یعنی بایوشاک اینفینیت هم شامل این مجموعه هست که در نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به تک تک اونا می پردازیم.

داستان بازی

پیچیدگی داستان بازی جذابیت زیادی به داستان این بازی اضافه می کنه که بازی سرشار از پیچش های داستانی هست که اگر چیزی از اونا بخوام بگم حاوی اسپویل میشه و مقاله نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock حاوی اسپویل نیست.

داستان بایوشاک یک

همون طور هم که اول نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock گفتیم کلا بازی قسمت اول با کاتسینی شروع میشه که در نقش مردی جک هستیم که با ماموریتی گنگ داخل هواپیمایی هستیم که دچار حادثه میشه و جک از دروازه ای سر در میاره که به شهر بزرگ زیر آب Rapture میره اما این که چرا باید از این دروازه سر در بیاره ؟ آیا تمام این اتفاقات هواپیما واقعا اتفاق افتاده یا همه اون هم جز یکی از پیچش های داستانیه ؟

Rapture پروژه شکست خورده Andrew Ryan بود که در این پروژه همیشه هدف این رو داشت که هیچ خدا و هیچ ریسی وجود وجود نداره و کل سیستم باید توسط مردم ایجاد بشه و قدرت بین همه تقسیم بشه و این قدرت اکسیری هست به اسم ادم که به انسان قدرت های فراطبیعی میده.

این پروژه در حدی بد پیش رفت که Rapture اون شهر رویایی که فکرش رو می کردن نشد هر کس دنبال ادم بیشتر بود در حدی که به مردم به دنبال جون هم بودند و فقط تعداد کمی در این شهر دنبال آرامش بودند و بین این همه اتفاقات دختر بچه های تسخیر شده به کمک و محافظت از Big Daddy های معروف فرنچایز به دنبال جمع آوری ادم هستند که دلیل این امر هم حاوی اسپویل میشه و باید در روند بازی و حتی بخشی از اون در دی ال سی ها گفته میشه.

در این حال زنی به نام Brigid Tenenbaum به دنبال نجات این دختر ها هست که ما با شکست دادن Big Daddy ها که خود اونا به نوعی باس حساب میشه می تونیم یا انی دختر ها رو نجات بدیم یا اونا رو بکشیم و ادم بیشتری بدست بیاریم برای آپگرد کردن که این حق انتخاب در پایان بازی خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

داستان بایوشاک دو

در ادامه نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به داستان بایوشاک دو پی می بریم. این بازی هم در Rapture در تاریخ جایگزین ۱۹۷۰ ، یک دهه پس از وقایع BioShock اتفاق می افتد. شخصیت اصلی و کنترل شده بازیکن ، یک Big Daddy است ، موجودی که اعضای بدن و پوستش را به لباس غواصی جوی پیوند زده است. در میان اولین نوع خود ، Big Daddy با کنترل بازیکن بدون اینکه خاطره ای از وقایع دهه گذشته داشته باشد ،

دوباره فعال می شود و در یک تلاش بیهوده برای جابجایی و نجات خواهر کوچکی که با او جفت شده بود و به طرز عجیبی خاطرات با اون برای ما برگشته در این حال زنی به نام Sofia Lamb که رهبر جدید Rapture هست متوجه این موضوع شده که ما دختر کوچک قبلی رو فراموش نکردیم دنبال دور کردن اون دختر و حتی در حد کشتن ما هم میاید.

داستان بایوشاک اینفینیت و دی ای سی های اون

در ادامه نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به دنبال داستان بایوشاک اینفینیت میریم این بار داستان بازی در شهری در آسمان ها به اسم Columbia در سال ۱۹۱۲  هست که این بازی در نقش مردی به اسم Booker DeWitt هستیم که ماموریتی داریم که از نیویورک به Columbia بریم و دختری رو به اسم Elizabeth بیاریم در صورتی که نه اون با ما آشنایی داره نه ما با اون آشنایی داره .

Elizabeth هم به دختری هست که زندانی Comstock بود که دلیل این مورد هم این بود که Elizabeth قدرت ارتباط بین دنیا های موازی رو داره اما دلایل دیگه هم این موضوع داره که با پایان بازی و ارتباط بین تمام قسمت ها میشه متوجه اون شد. Elizabeth دختر هست که کل زندگی رو زندانی بوده و دنبال گردش دور و برش هست اما در طول داستان هم افراد Comstock به دنبال پس گرفتن اون هستند هم ما همش در حال فرار از اونا.

داستان دی ال سی ها هم از این قراره که زندگی دیگر Elizabeth در دنیای موازی رو نشون میده که پیچیدگی های زیادی رو توضیح میده.

زیاد نمیشه در مورد داستان این بازی صحبت کرد چون هر موضوعی پیچش داستانی یا همون تویست خودش رو داره و واقعا با صحبت از اون اسپویل ایجاد میشه و همین باعث جذابیت داستان میشه تنها چیزی که میشه از این داستان گفت اینه که این اگر بخش های مختلف این فرنچایز رو بزاریم کنار هم خیلی با دنیای موازی سر و کار داره و جمله معروفی که به این بازی اختصاص دادن اینه که همیشه یک فانوس هست همیشه یک مرد همیشه یک شهر.

گیم پلی

همون طور که در بخش داستان قسمت اول نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock گفتیم انتخابات شما در پایان بازی تاثیر گذاره شما در قسمت اول و دوم یا می تونید دختر ها یا همون Little sister ها رو نجات بدین و ادم کمی بگیرید یا اونا رو بکشید و ادم بیشتری بگیرید.

عکسی از گیم پلی قسمت اول

جالبی گیم پلی این بازی اینه که شما با دست چپ کارکترتون از سلاحتون استفاده می کنید و با دست راستتون از انواع قدرت ها که از همون ادم بدست میان استفاده کنید برای مثال الکتریسیته یا آتش می تونید به دشمناتون پرتاب کنید و یا هر کدوم از اونا یک سری افکت یا همون اثر روی دشمناتون بزاره

عکسی از گیم پلی قسمت دوم

در ادامه نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به دنبال گیم پلی بایوشاک اینفینیت میریم که از دو نسخه قبل متفاوت تر و جذاب تر بود.

این بار دیگه خبری از Little Sister ها نبود ولی باز هم می تونستید ادم پیدا کنید و باز هم قدرت هاتون رو بیشتر کنید ولی این بازی قلابی هم دارید که می تونید روی یک سری لاین هایی برید که با اونا سری زیپ لاین برید و حتی روی اونا بجنگید

جلوه های بصری

یک مورد دیگری که واقعا در مورد این بازی جذاب هست و در ادامه نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock به اونا نگاهی داریم جلوه های بصری بازی هست که جدا از این که در زمان خود بسیار زیبا و چشم گیر بود هنوز هم این بازی با گرافیک خودش جلوه های بسیار زیبایی رو در اختیار ما میزاره.

جو هر بازی هم میشه با طراحی های اون و نوعی که بازی محیط رو در اختیار ما قرار میده میشه کملا اون بازی رو درک کرئ و این فرنچایز این کار رو به خوبی انجام داده.

کارکتر ها

مورد آخری که در نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock می پردازیم کارکتر های بازی هست طراحی کارکتر در یک بازی بسیار مهم هست این فرنچایز شامل بسیار اتفاقات و کارکتر های به یاد موندنی هست که ارتباط زیادی با آدم ایجاد می کنن این باعث شده که تمام این موارد به یاد همه بمونه و معروف بشن برای مثال Big Daddy ها رو همه می شناسن و نشونی از این فرنچایز هست یا کارکتر Elizabeth که هنوز هم در یاد همه هست نمادی از این بازی شده.

به طور کلی

همان طور که اول نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock گفتیم Bioshock Collection یکی از بهترین روش ها هستش که شاهکار سه گانه بایوشاک رو با دی ال سی های اون بازی کنید اگر اونو هنوز بازی نکردین یا خیلی وقته که از بازی کردنش گذشته تجربه این کالکشن حتما پیشنهاد میشه مخصوصا Bioshock infinite چون قبل از نسل نهم این بازی با بیش از نود جایزه پر افتخار ترین بازی و به قوا معروف big winner اون دوران بود.

 

این بود نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock اگر بازی مقالاتی مثل نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock در سبک بازی شوتر و بازی اکشن بزاریم حتما نظراتتون رو برامون در مورد نگاهی دوباره به سه گانه Bioshock بنویسید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x