stick

معرفی بازی ایرانی Stick

معرفی کلی Stick

ما در Stick در دنیایی قرار داریم که همه چیز موازی هم اتفاق می افتد،گاه دیرتر گاه زودتر.کاراکتر ما در Stick موجودی پیکسلی است که میبایست از موانع موجود بر سر راهش جاخالی داده و برای اینکار به خط مقابلش(بالا یا پایین)جهش کرده و از آنجا بازی را ادامه می دهد.

در مواقعی زمانی که کاراکتر خود را کمی حرکت داده اید،ناگهان دوربین شروع به نزدیک شدن به شما میکند و دید شما محدود میشود و در آن زمان باید سرعت عمل زیادی داشته باشید تا با موانع برخورد نکنید.در لحظاتی از بازی شاهد اتفاقی مخالف این نیز هستیم و میبینیم که دوربین از کاراکتر ما دور شده و ما دید وسیعی به نقشه ی پیش رویمان داریم و در این حالت تشخیص کاراکتر ما کاری سخت میشود.

تعدد نقشه و کاراکتر قابل بازی باعث میشود تا از بازی زده نشویم و لحظاتی وجود دارد که دوربین از شما دور شده و دل تان نمیخواهد که به حالت عادی برگردد زیرا تصویری که از محیط کلی بازی میبینید،زیبا و دوست داشتنی است.

Stick pic

سرعت بازی رفته رفته افزایش و هیجان بازی را دو چندان میکند و لحظه ای میرسد که با خود میگویید که اگر لحظه ای چشم از صفحه بردارید یاچشم برهم بگذارید،بازی را خواهید باخت و مساله این است که درست حدس زدید!

گیمپلی

بازیکن stick میبایست با ضربه زدن به صفحه کاراکتر را از پایین به بالا یا بالعکس جابه جا کند.

قدرتی در بازی وجود دارد که برای پر شدنش کافیست مربع های رنگیِ در مسیر را دریافت کنید و بعد از آنکه گزینه برایمان فعال شد،با کلیک بر روی آن میتوانید برای مدت زمان مشخصی هر چه مانع بر سر راهتان است را نابود کنید و به پیش بروید.

همانطور که پیش تر اشاره کردم در بازی نقشه های مختلف و کاراکتر های مختلفی در stick وجود دارد،از معدن و جنگل گرفته تا فضا!

موسیقی بازی stick هم مناسب فضای هیجانی و سرعتی بازی هست.

غوطه ور در دنیایی تمام نشدنی

کاراکتر های stick به سرعت میدوند تا شاید راه فراری از این دنیای موازی پیدا کنند زیرا آن ها به این دنیا تعلق ندارند و طی فعل و انفعالاتی وارد این جهان شبه موازی شده اند.ولی با دویدن و زنده ماندن فقط میتوانند به اماکن جدیدی ورود کنند ونه خارج شدن از آن.

هدف شما از پیش روی و زنده ماندن این است که به حد مشخصی از مسیر طی شده برسید تا بتوانید نقشه ها و کاراکتر های دیگر بازی را هم باز کنید.

در نقاطی از مسیر هم با پورتال هایی برمیخوریم که با وارد شدن به آن از قسمتی دیگر از نشه سر درمیاوریم

stick gp 2

چالش ها

اساسی ترین مشکلی که بخش دیزاین stick با آن دست و پنجه نرم میکرد،خارج کردن بازی از به تکرار افتادن آن بود.با استفاده از عناصر مختلف در بازی فقط با چینش های مناسب، توانستیم از این مساله سر بلند بیرون بیاییم و بازی ای را درخور سلیقه ی بازیکنان سبک بازی های رکوردی تولید و عرضه کنیم.

بازی Stick برای سیستم عامل اندروید ساخته شده و قابل دریافت میباشد.

جمع بندی

دنیایی که کاراکترهای بازی stick در آن قرار دارند،دنیای عجیبی ست. به کاراکترهای بازی کمک کنید تا به سمت مسیر خروجی نامعلومی که در بازی قرار داده شده حرکت کرده و در این بین باید حواستان به دنیای عجیب این بازی مثل دوربین “گیج”آن و پورتال هایی که گاه و بی گاه بر سر راهتان قرار میگیرد،باشد تا بتوانید بالاخره به پایانی که برای شما و کاراکترتان در نظر گرفته شده است برسید.

stick gp

تریلری از بازی Stick

درباره استودیو ورنا

استودیو ورنا گیمز در بهمن سال ۹۸ توسط امیرحسین زورچنگ و ساینا اسدپور ایجاد شد و در ابتدای کار با ۴ نفر شروع به فعالیت در حوزه بازی سازی کردند. تقریبا روزهای ورنا گیمز در دیدن انواع آموزش و انجام تحقیقات گذشت تا اینکه در مهرماه سال ۹۹ تصمیم بر این گرفتند که در رویداد کژوال مپ شرکت کنند. در رویداد دوستان دیگری عضو گروه شدند و تا پایان رویداد گروه با ۷ نفر عضو رویداد را به پایان رسانند. در این رویداد، ورنا گیمز بازی اول خود را با نام Minefield را ساخت و تجربیات بسیاری را برای خود بدست آورد.

بعد از رویداد کژوال کمپ ورنا گیمز نفرات خود را افزایش و با اجاره یک دفتر در نزدیکی میدان ولیعصر کار خود با جدیت بیشتری ادامه داد. در سال جدید ۱۴۰۰ ورنا گیمز ۱۷ نفر شده است و در رویداد گیم کرفت دانشگاه امیرکبیر شرکت کرد که در فروردین ماه برگزار شد، که بازی دوم گروه به نام Life Saver: Alien Invasion در مدت ۴ روز ساخته شد ولی در رویداد، جایگاهی بدست نیاورد. بعد از رویداد گیم کرفت استودیو ورنا گیمز تصمیم بر ساخت یک پروژه بزرگ را گرفت که اولین تجربه شکست گروه بعد از چهار ماه زمان و تلاش پی در پی شد.

تقریبا نیمی از افراد، گروه را ترک کردنند استودیو به هیچ درآمدی دست نکرد. بعد از شکست ورنا گیمز به دلایل متعدد با تلاش های مجدد دوباره گروه با عضویت های جدید توانست نیرویی دوباره بگیرد و از شهریور ماه توانست بازی سوم خود با نام Stick را بسازد و با استودیو های متعدد همکاری کند. در حال حاضر ورنا گیمز سه پروژه فعال در دست ساخت دارد که همگی تا پایان فصل پاییز در بازارهای داخلی و خارجی انتشار می یابند.

تا آخر امسال می توان با قطعیت گفت ورنا گیمز با استودیو های متعدد همکاری می کند و به درآمد های خوبی خواهد رسید. در طی این دو سال بچه های ورنا گیمز هیچ کمک دولتی را دریافت  نکرده اند و با کمک های مالی خانواده خود، گروه را جلو برده اند.

یکی از سختی های راه از زبان مدیر استودیو ورنا گیمز : ( می توان یکی از تلخی های این راه را از دست دادن بچه های گروه به دلیل شکست پروژه ها و نرسیدن به درآمد های لازم دانست.)

می توان گروه ورنا گیمز را به سه بخش طراحی، هنری و فنی تقسیم کرد. در حال حاضر ۹ نفر در تولید بازی نقش دارند و ۲ نفر جزء مدیران ارشد گروه محسوب می شوند.

در بخش هنری ۴ نفر ، در طراحی ۲ نفر و در بخش فنی ۳ نفر در حال فعالیت هستند.

بیشتر در مورد ورنا گیمز بخوانید: معرفی بازی Life Saver

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x