Call of Duty به گیم پس می آید

تعهد مایکروسافت به سونی که Call of Duty انحصاری نخواهد شد

Activision x Xbox

ایکس‌باکس تایید کرده است که اگر که خرید ۷۰ میلیارد دلاری آنها طبق برنامه انجام شود قصد دارد بزرگ‌ترین بازی اکتیویژن یعنی Call of Duty را به Game Pass بیاورد. با این حال در همان بیانیه، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس نیز تاکید کرده است که اگر هم این اتفاق بیفتد، قصد ندارد Call of Duty را از پلی استیشن حذف کند و بازی های آن همچنان برای پلی استیشن هم منتشر میشود.

این خبر و اعلام مایکروسافت برای آوردن همچین بازی بزرگی، در پستی در سایت مایکروسافت منتشر شد که متن کاملش رو میتوانید آنجا بخوانید؛ اما همانطور که جف کیگلی تاکید کرد، به نظر می رسد بیانیه طولانی اسپنسر پاسخی مستقیم به سازمان رقابت و بازار بریتانیا باشد. این ناظر بریتانیایی در حال انجام دوباره تحقیقات خود در مورد خرید اکتیویژن است، با هدف (به قول خودشان) ترس از انحصار در بازار کنسول ها.

Xbox Tweet

اسپنسر گفت:

“ما قصد داریم مجموعه ای از بازی های محبوب Activision Blizzard از جمله Overwatch، Diablo و Call of Duty را در Game Pass در دسترس بازیکنان قرار دهیم و کامیونیتی گیم را توسعه دهیم. البته این بدان معنا نیست که آن بازی‌ها به انحصار Xbox تبدیل خواهند شد. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما متعهد هستیم که همان نسخه Call of Duty را در همان روزی که بازی در جای دیگری عرضه می‌شود، روی پلی‌استیشن نیز در دسترس قرار دهیم.

برای کسانی که هنوز در مورد برنامه های Xbox برای بازی های Activision Blizzard، به ویژه Call of Duty مطمئن نیستند، اسپنسر به خرید استودیوی Mojang (سازنده بازی ماینکرفت) اشاره می کند:

ما می‌دانیم که بازیکنان از این اتفاق سود می‌برند، زیرا این کار را قبلا با Minecraft انجام داده‌ایم، که همچنان بر روی پلتفرم‌های متعدد در دسترس است و از زمانی که Mojang در سال ۲۰۱۴ به مایکروسافت پیوست، به موارد بیشتری نیز گسترش یافته است.

Call of Duty to Game Pass

علی‌ رغم شفاف‌ سازی مکرر ایکس‌باکس درباره اینکه بازی های اصلی Activision Blizzard در آینده انحصاری آنها نخواهند شد، خیلی ها این ترس دارند که بالاخره یک روز این اتفاق خواهد افتاد. اتفاقا به تازگی ترس سونی با پاسخ‌هایش به پرسشنامه‌ای آشکار شد که از افراد اصلی این صنعت می‌پرسید که نظرشان درباره تاثیر این خرید بر رقابت کنسول ها چیست. بیشتر پاسخ‌های سونی حول محور Call of Duty بود که از پلی‌استیشن گرفته شده بود و هر گونه تلاش برای تکرار موفقیت این سری را غیرممکن می‌دانستند.

نظر شما چیست؟

 

بیشتر بخوانید: اخبار دنیای گیم

نوشته های مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x