کارت های گرافیگ Nvidia و دوستان در (۲۰۲۱)

Nvidia، AMD و Intel همگی برای ارائه‌های امروز Consumer Electronics Show افشاگری‌های مربوط به گرافیک رایانه شخصی داشتند و همانطور که انتظار می‌رفت، دومی بیشتر از Arc GPU خود را به نمایش گذاشت در حالی که دو مورد اول چندین کارت گرافیک را به نمایش گذاشتند که به زودی وارد بازار می‌شوند (اگرچه چه کسی باید بگویید اگر خرید آنها آسان تر خواهد بود).
CES یک کنفرانس سالانه متمرکز بر فناوری است که در آن انواع شرکت های الکترونیکی محصولات جدید را هم برای بازار انبوه و هم برای کسانی که بیشتر به ایده های تجربی علاقه مند هستند، اعلام می کنند. اینجا جایی است که سامسونگ خط جدید تلویزیون های ۲۰۲۲ خود را معرفی کرد که دارای پشتیبانی و ادغام Stadia، Nvidia GeForce Now، و NFT خواهند بود، و همچنین جایی است که Nvidia، AMD و Intel از برخی از پردازنده های گرافیکی که به شدت شایعه شده بود کنار کشیدند.
بیایید با انویدیا صحبت کنیم. این شرکت دو پردازنده گرافیکی جدید به نام‌های RTX 3050 و RTX 3090 Ti را معرفی کرد. RTX 3050 مقرون به صرفه ترین پردازنده گرافیکی این شرکت است که تنها با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می شود و دارای ویژگی هایی مانند raytracing و DLSS است. دارای نه shader-TFLOPS، ۱۸ RT-TFLOPS، ۷۳ Tensor-TFLOPS، ۸GB G6 است و در اواخر این ماه در ۲۷ ژانویه برای خرید در دسترس خواهد بود.

RTX 3090 Ti:

Nvidia

، پردازنده گرافیکی پرچمدار جدید انویدیا است، و در حالی که این شرکت به سادگی از آن انتقاد کرده است، ما جزئیات بیشتری در رابطه با آن داریم که توسط The Verge ارائه شده است.
این کارت جدید شامل ۲۴ گیگابایت GDDR6X با سرعت ۲۱ گیگابایت در ثانیه است که همان مقدار VRAM استاندارد ۳۰۹۰ است اما در بخش ساعت حافظه تقریباً ۸ درصد سریع‌تر است. The Verge می نویسد که این کار باعث افزایش عملکرد اضافی برای بازی های ۴K و وظایف هوش مصنوعی می شود. این کارت همچنین دارای ۴۰ ترافلاپس عملکرد GPU است که ۱۱ درصد سریعتر از ۳۶ ترافلاپس ۳۰۹۰ است و ۷۸ ترافلاپس اضافی برای ردیابی پرتو و ۳۲۰ ترافلاپس برای کارهای هوش مصنوعی. این تعداد زیادی فلاپ است.
انویدیا قیمتی برای ۳۰۹۰ Ti جدید و همچنین پنجره انتشار آن را اعلام نکرده است. با در نظر گرفتن قیمت ۳۰۹۰ حدود ۱۴۹۹ دلار (وقتی به قیمت های تعیین شده توسط فروشندگان توجه نمی کنید)، تقریباً مطمئناً این ۳۰۹۰ Ti قیمت بیشتری خواهد داشت. Verge گزارش می دهد که انویدیا می گوید جزئیات بیشتری در مورد این کارت جدید در اواخر این ماه فاش خواهد شد.
این شرکت همچنین لپ‌تاپ‌های جدید RTX 3080 Ti و لپ‌تاپ‌های RTX 3070 Ti را معرفی کرد.

Radeon RX 6500 XT:

در بخش AMD، این شرکت کارت گرافیک جدید Radeon RX 6500 XT خود را معرفی کرد که دارای «معماری پیشرفت‌کننده AMD RDNA 2» است و «برای ارائه عملکرد عالی در بازی و کارایی قابل‌توجه طراحی شده است». AMD می‌گوید ساعت ۶۵۰۰ XT یکی از سریع‌ترین ساعت‌ها در کارت‌های بازی است، با ۱۶ واحد کامل و شتاب‌دهنده پرتو، ۳۰۵ گیگابایت در ثانیه پهنای باند موثر با AMD Infinity Cache، ۴ گیگابایت GDDR6 و ساعت بازی با سرعت ۲۶۱۰٫ مگاهرتز این کارت که به عنوان یک GPU مقرون به صرفه برای رایانه های رومیزی طراحی شده است، در تاریخ ۱۹ ژانویه با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار می شود.

RX 6000S:

AMD همچنین خط جدیدی از تراشه‌های RX 6000S را برای لپ‌تاپ‌های بازی معرفی کرد.
این تراشه در سه طرح عرضه خواهد شد: RX 6600S، RX 6700S و RX6800S. قیمت این تراشه‌ها و لپ‌تاپ‌های مرتبط و همچنین تاریخ عرضه آن مشخص نشده است.
و در نهایت،

Intel:

فاش کرد که اکنون پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل، که به عنوان پردازنده‌های گرافیکی کیمیاگر اینتل شناخته می‌شوند، برای سازندگان لپ‌تاپ و دسکتاپ ارسال می‌کند.
متأسفانه، هیچ صحبتی در مورد اینکه چه زمانی بازیکنان می‌توانند به این موارد دست پیدا کنند وجود ندارد، اما حداقل به نظر می‌رسد که به آن روز نزدیک‌تر می‌شویم.
اینتل می‌گوید که پردازنده‌های گرافیکی Arc آن دارای ردیابی پرتو و XeSS هستند که نمونه‌برداری فوق‌العاده مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت است.
اینتل همچنین فاش کرد که بازی Death Stranding: Director’s Cut که قبلاً انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ بود، برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و قرار است از فناوری سوپرنمونه‌برداری XeSS اینتل برای تقویت آن استفاده کند.
اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x