Xbox Series X می تواند ویندوز 98 را اجرا کند.

Xbox Series X می تواند ویندوز ۹۸ را اجرا کند.

علاقه مندان به بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل ویندوز ۹۸ مایکروسافت را با استفاده از برنامه های مختلف برای اجرای بازی های کلاسیک بر روی Xbox Series X اجرا می کنند.

Xbox Series x windows 89 logo

اگرچه بسیاری از گیمرها نسل جدید PS5 و Xbox Series X را پیدا کرده اند تا بازی های مدرن را با جدیدترین و بهترین وفاداری گرافیکی ببینند، برخی از آنها برای ابزارهای جایگزین به کنسول ها ارتقا می دهند. به لطف تلاش‌های برخی از گیمرهای قدیمی، طرفداران Xbox Series X ممکن است تصمیم بگیرند که ویندوز ۹۸ را روی دستگاه‌های چشمگیر خود اجرا کنند.

در ویدئویی که اخیراً منتشر شده است، Digital Foundry نشان داد که علاقه مندان به بازی های یکپارچهسازی با سیستمعامل می توانند از طریق شبیه سازی ویندوز ۹۸ را بر روی Xbox Series X اجرا کنند. در حالی که نسخه فعلی سیستم عامل مایکروسافت در ویندوز ۱۱ قرار دارد،

بسیاری از گیمرهای قدیمی کامپیوتر نسبت به کلاسیک هایی مانند ویندوز XP، ویندوز ۷ و ویندوز ۹۸ اولیه علاقه دارند. برخی از بازی هایی که دارندگان Xbox Series X می توانند با استفاده از این بازی انجام دهند. روش های ویندوز ۹۸ شامل Quake و Age of Empires با اولین دنباله های آنها، Command and Conquer، Doom، Half-Life و Turok است.

Digital Foundry میگه که Xbox Series X با استفاده از شبیه ساز RetroArch با DOSBox Pure و یک کپی از Windows 98 مشابه نحوه عملکرد شبیه سازی PS2 در Xbox Series X به عنوان یک دستگاه ویندوز اولیه دو برابر می شود. از این نقطه، هر بازی جداگانه به عنوان نصب می شود. اگر دیسکی در سینی یکی از آن برج‌های بزرگ قدیمی قرار می‌گرفت، اگرچه Xbox Series X به جای آن از ISO دیسک استفاده می‌کند. هنگامی که این بازی‌ها از طریق DOSBox روی Xbox Series X نصب می‌شوند، از دسک‌ تاپ یا از طریق نوار Start مانند یک رایانه قدیمی بارگیری می‌شوند

.ویدئو Windows 98 بروی Xbox Series X.

Xbox series x

اجرای ویندوز ۹۸ بر روی Xbox فقط با استفاده از یک کنترلر و یک صفحه کلید کار می کند زیرا اگرچه بسیاری از ماوس ها با کنسول سازگار هستند، این شبیه ساز در حال حاضر قادر به استفاده از آن نیست. شبیه ساز DOSBox Pure همانطور که هست کامل نمی شود زیرا دارندگان Xbox نیز باید درایورهای خاصی را نصب کنند تا مطمئن شوند که سیستم مورد نیاز یک بازی قبل از اجرای آن برآورده شده است.

این بازی‌ها همچنین با پردازنده Xbox Series X اجرا می‌شوند، بدون اینکه ورودی از GPU در ویدیوی Digital Foundry ردیابی شود که نشان می‌دهد یک ماشین اصلی هنوز هم در بیشتر موارد دنیای درون بازی را سریع‌تر از کنسول مدرن ارائه می‌کند.

در حالی که بسیاری از طرفداران Xbox Series X برای ابراز اشتیاق نسبت به دوران ویندوز ۹۸ بازی های رایانه شخصی و Voodoo 3dfx لازم برای اجرای بیشتر آنها، به ویدیوی فوق الذکر Digital Foundry مراجعه کردند، برخی دیگر ایکس باکس را به دلیل باز بودن برای شبیه سازی این چنینی تحسین کردند.

پاسخ های متعدد بر نوستالژی نه تنها برای بازی های اولیه رایانه شخصی، بلکه برای تنظیم بوت آپ و رابط کاربری نیز تأکید داشت. اگرچه برخی از مردم به Xbox اصلی و استفاده آن از GentooX برای آوردن یک سیستم عامل قدیمی به کنسول‌ها اشاره کردند، بسیاری از Xbox Series X به عنوان یک ماشین شبیه‌سازی سطح بالا استقبال کرده‌اند.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x