سونی استودیو Haven را خریداری کرد

توجه ویژه PlayStation به توسعه لایو سرویس با خرید Haven

Sony Acquisition

استودیو Haven Entertainment که توسط یکی از افراد معروف صنعت گیم Jade Raymond پس از مدت کوتاهی در گوگل تاسیس شد، به تازگی یکی از استودیو های  PlayStation شد و سونی رسما آن را خرید. ریموند در مصاحبه‌ جدید خودش اعلام کرد که این قرارداد تماماً در مورد جاه‌طلبی‌های لایو سرویس PlayStation است، اما میتواند منجر به راه های خلاقانه ای برای ساخت گیم شود، اتفاقی که به لطف تکنولوژی کلود انجام آن آسان شده است.

در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، ریموند اعلام کرد که فرآیند توسعه Haven کاملا مبتنی بر کلود است. این کار یک “باید” برای ما بود زیرا Haven در طول پاندمی تأسیس شد، اما از آن زمان به یک شرکت پیشرو در نحوه ساخت نوآورانه بازی ها تبدیل شد. با جابجایی توسعه در فضای ابری، Haven نسبت به دیگر استودیوهای بازی کارآمدتر است و میتواند ایده های جدید را سریعتر پیاده سازی بکند.

PlayStation Tweet

ساختار های مبتنی بر فضای ابری همچنین به بازی جدید لایو سرویس Haven که برای PS5 در حال توسعه است بسیار مرتبط است. ریموند گفت:

درصد زیادی از مردم از خانه کار می کنند و ما هم باید تغییر کنیم. اکنون ما به مرحله بعدی نگاه می‌کنیم: چگونه می‌توانیم از نظر ماژول‌های خاصی که لایو سرویس و موتور بازی سازی به آن نیاز دارد، نوآوری به خرج دهیم و چگونه این کارها طوری پیاده سازی کنیم که در روند ساخت بازی تاثیر مثبتی داشته باشد. “

ما اطلاعات کمی در مورد این بازی لایو سرویس داریم، اما می دانیم که این چیزی است که سونی به آن علاقه مند است. با اعلام رسمی ساخت بازی Haven در جولای ۲۰۲۱، سونی در فوریه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۶، ۱۰ بازی لایو سرویس را وارد بازار کند.

PlayStation Games

خرید سونی ممکن است عمدتاً در مورد خدمات لایو سرویس Haven بوده باشد، اما برخی اثرات مثبت دیگری نیز داشته است. مدیر ارشد فناوری Haven با تیم‌های دیگر سونی صحبت کرده است تا شیوه‌های توسعه بازی‌های درون ابری خود را به دیگر استودیوهای سونی بیاورد. به علاوه، ریموند به برخی از نوآوری های فنی دیگر نیز که در راه است اشاره کرد.

ریموند توضیح داد:

این نه تنها به فضای ابری مرتبط است، بلکه به تحقیق و توسعه آینده بازی سازی نیز مربوط می‌شود. اکنون نمی توانم خیلی چیزها را بگویم، اما واضح است که این یکی از چیزهای دیگری است که برای تیم ما با پلی استیشن جذاب بوده و هیجان انگیز است.

 

به نظر رقابت PlayStation و Xbox برای پیشرفت خیلی جذاب و داغ میرسد!

 

 

بیشتر بخوانید: اخبار دنیای گیم

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x