آیا PS5  هم ممکن است مثل PS3 هک شود؟

یک گروه هک معروف به نام Fail0verflow  در تلاش برای هک کردن PS5  هست.

آنها اعلام کرده اند که بار دیگر قصد قصد حمله را دارند و به هک کردن پلی استیشن ۵ نزدیک شده اند و شاید  در آینده ای نزدیک این اتفاق رخ دهد.

پس از ارسال یک اسکرین شات که کلیدهای اصلی PS5 را در صبح روز ۹ نوامبر نشان می دهد، fail0verflow یک توییت دیگر ارسال کرد که تأیید می کند که این مجموعه موفق به دریافت تمام کلیدهای روت PS5 شده است.

 

این گروه در حساب توییتری خود گفت:

” ما همه کلیدهای اصلی PS5 (متقارن) را دریافت کردیم. همه آنها را می توان از نرم افزار دریافت کرد – از جمله کلید root در هر کنسول، اگر به اندازه کافی دقیق نگاه کنید”

ps5 leak

این به این معنا نیست که PS5 به طور کامل هک شده است، اما بعید نیست که خبرش را بزودی بشنویم.

دیگر توییت ها و پاسخ ها درباره موضوع  نشان میدهد که سونی به راحتی نمیتواند این هک را برطرف کند و تعویض کلید های امنیتی آن به این آسانی نخواهد بود.

این اولین بار نیست که این گروه به خراب کاری کنسول های سونی دست میزند.دو نسل قبل تر و در زمان PS3  پس از انتشار کلید اصلی توسط گروهی دیگر موفق به هک کردن آن شدند. با توجه به اینکه هکرها می توانند از آن برای شکستن کنسول PS3 استفاده کنند، منطقی است که آنها می توانند همین کار را با PS5 انجام دهند (اگرچه این بار باید برخی اقدامات امنیتی کمی پیچیده تر را دور بزنند).

همچنین، Andy Nguyen همچنین تصاویری را در آخر هفته به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد او توانسته است تنظیمات اشکال‌زدایی را در یک PS5 خرده‌فروشی فعال کند – (نه آنهایی که به یک سری توسعه دهنده خاص میدهند)، بلکه آنهایی که به صورت عمومی فروخته می‌شوند. از طرفی، برای سونی، نگوین توییت کرده است که فرآیند کشف این تنظیمات را به اشتراک نخواهد گذاشت.

 

اگر PS5 هک شود به این معنی است که دیگر لازم نیست برای بازی ها پول زیادی پرداخت کنید و با قیمت خیلی ارزان که شاید حتی آن را بتوان از اینترنت دانلود کرد آنها را دانلود کرد. از آن طرف البته مسلما سونی دست روی دست نخواهد گذاشت تا این اتفاق بیفتد. باید منتظر باشیم تا ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

PS5  از زمان عرضه اش در نوامبر ۲۰۲۰ تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش  داشته است.

 

با ما همراه باشید تا اگر خبر جدیدی از این موضوع منتشر شد مطلع شوید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ بازی رومیزی جذاب و سرگرم کننده

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x