آپدیت Steam Deck مشکلات بازی های اصلی ویندوز را برطرف می کند.

آپدیت Steam Deck مشکلات بازی های اصلی ویندوز را برطرف می کند.

Steam Deck

Valve به‌روزرسانی درایور Steam Deck APU Steam Deck برای ویندوز را اعلام کرد که باید مشکلاتی را که بر برخی از بازی‌های ویندوز اجرا می‌شوند برطرف کند.

Steam deck

کمتر کسی استدلال می کند که Steam Deck دستگاه بسیار هیجان انگیزی است. در ساده ترین حالت، استیم دک برای اجرای بازی های منتشر شده برای رایانه شخصی از طریق ویترین فروشگاه استیم Valve ساخته شده است. اما Steam Deck چیزی بیش از یک دستگاه Steam دستی است، بلکه به گونه ای طراحی شده است که باز باشد تا مالکان بتوانند آنچه را که دوست دارند روی دستگاه نصب کنند. متأسفانه، این نیز مسائل را پیچیده می‌کند، مانند اینکه چگونه یک به‌روزرسانی نسبتاً اخیر استیم دک بر بازی‌هایی از جمله Halo Infinite که از طریق نصب ویندوز اجرا می‌شوند، تأثیر گذاشته است.

اگر Steam Deck توسط شرکت دیگری ارائه شود، این پایان داستان خواهد بود. به هر حال ویندوز سیستم عامل رسمی Steam Deck نیست، پس چرا Valve تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که بازی های ویندوز به طور موثر بر روی استیم دک اجرا می شوند؟ با این حال، این رویکرد Valve نیست. استیم دک که از نصب‌های ویندوز و بازی‌های ویندوز از جمله عناوین Xbox Game Pass پشتیبانی می‌کند، یک نقطه فروش عمده است و به طور کلی بسیار جالب است. به این ترتیب، Valve اکنون یک به‌روزرسانی منتشر کرده است که به اصلاح مشکلاتی که قبلاً معرفی کرده بود کمک می‌کند.

لارنس یانگ، طراح Valve تایید کرد که به‌روزرسانی جدید درایور APU برای ویندوز منتشر شده است. به گفته یانگ، هدف از به‌روزرسانی، رسیدگی به مسائل مربوط به به‌روزرسانی‌های قبلی (خواه از ویندوز یا Steam Deck) است که بر کیفیت برخی از تجربه‌های بازی ویندوز در استیم دک تأثیر گذاشته است. تنها بازی ای که یانگ به طور خاص به آن اشاره می کند، Halo Infinite است، اما این مشکلات احتمالاً بر روی مجموعه گسترده ای از عناوین ویندوز هنگام اجرا بر روی Steam Deck تأثیر گذاشته است.

Steam Deck

برای روشن بودن، Valve به طور رسمی از نصب ویندوز در استیم دک پشتیبانی نمی کند، و همچنین رسماً ویندوز بوت دوگانه را در کنار سیستم عامل Steam Deck تایید نمی کند. Valve قصد دارد با انتشار SteamOS 3 از بوت دوگانه پشتیبانی کند، اما همه روش‌های بوت دوگانه فعلی پشتیبانی نمی‌شوند. کاربران استیم دک که ویندوز را روی استیم دک خود اجرا می کنند به تنهایی کار می کنند.

در حالی که Valve به طور رسمی از “Windows on Deck” پشتیبانی نمی کند، این بدان معنا نیست که این شرکت با آن مخالف است. Valve به وضوح می‌خواهد بازی‌های ویندوز به بهترین شکل ممکن در Steam Deck اجرا شوند و مایل است به توسعه دهندگان Steam Deck اجازه دهد تا از زمان کاری خود برای اجرای آن استفاده کنند. این بدان معنا نیست که ویندوز قویاً پشتیبانی خواهد شد، همانطور که این مشکلات در وهله اول اتفاق می افتد، اما هنوز هم یک مسیر هیجان انگیز برای پلت فرم دستی است.

آنچه همچنین مهم است به خاطر داشته باشید این است که این اولین نسخه از کنسول Steam Deck است. علاوه بر این، استیم دک تنها چند ماه است که در دسترس بوده است و حتی به هر کسی که می‌خواهد آن را سفارش دهد دسترسی پیدا نکرده است. آینده استیم دک نانوشته است و پتانسیل آن محقق نشده است. پشتیبانی از ویندوز فقط در حال آزمایش است، اما در دو یا ده سال آینده چه کسی می‌داند Steam Deck چه معنایی برای بازی‌های رایانه شخصی می‌تواند داشته باشد.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x