Metaverse

تلاش شرکت Square Enix برای ورود Metaverse به دنیای گیم

رئیس Square Enix از آینده این شرکت و Metaverse میگوید

Square Enix، یکی از شرکت های معروف بازیسازی که بازی هایی نظیر Final Fantasy , Life is strange ,… را در کارنامه خود دارد، قصد ورود به دنیای Metaverse و NFT را دارد تا به هیجان این صنعت محبوب بیش از پیش اضافه کند.به نظر میرسید پس از یوبی سافت شرکت ها یکی یکی وارد این مسیر میشوند.

با ما همراه باشید تا به جزئیات بیشتر این بپردازیم.

 

Square Enix Metaverse

 

یوسوکه ماتسودا، رئیس اسکوئر انیکس، نامه‌ای برای سال جدید منتشر کرد تا در مورد آینده این شرکت در بازی صحبت کند، و ظاهراً شامل NFT و Metaverse می‌شود. ماتسودا در اقدامی که نشان دهنده علاقه سایر شرکت ها به این روند است، گفت که Square Enix در حال آماده شدن برای بررسی این فناوری های نوظهور است.

او ابتدا به مفهوم کلی Metaverse پرداخت:

متاورس یک موضوع داغ در سال ۲۰۲۱ بود که الهام بخش یک گفتگوی جهانی پر جنب و جوش در مورد اینکه متاورس چیست و سپس در مورد اینکه چه نوع فرصت های تجاری ارائه می دهد، شد. در مقابل این پس‌زمینه، فیس‌بوک نام خود را در ماه اکتبر به Meta تغییر داد و این نشان دهنده این بود که این کلمه را باید جدی گرفت زیرا دنیای آینده را تشکیل میدهد.

او به طور مشابه در مورد NFT ها، سپس بلاک چین و Play-To-Win ادامه می دهد:

بازی‌ها چه بازی‌های تک‌نفره یا آنلاین باشند، به‌طور سنتی شامل یک جریان یک‌طرفه می‌ باشند که به موجب آن سازندگانی مانند خودمان یک بازی را برای مصرف‌کنندگانی که آن‌ها را بازی می‌کنند ارائه می‌کنند. در مقابل، بازی‌های بلاک چین، که از دوران طفولیت خود پدید آمده‌اند و در همین لحظه وارد فاز رشد می‌شوند، بر اساس پیش‌فرض اقتصاد رمزی ساخته شده‌اند و بنابراین پتانسیل رشد بازی‌های خودپایدار را دارند.

محرکی که بیش از همه چنین رشد بازی های خودپایه ای را امکان پذیر می کند، تنوع است، هم در نحوه تعامل افراد با محتوای تعاملی مانند بازی ها و هم در انگیزه های آنها برای انجام این کار. پیشرفت در اقتصادهای رمزی احتمالاً به این روند تنوع بخشی بیشتر خواهد شد. من مفهوم «Play -To – Win» را که مردم را بسیار هیجان زده کرده است به عنوان نمونه بارز این موضوع می بینم.

به نظر می رسد ماتسودا در حال بررسی آخرین ترند ها است و به سرمایه گذاران اطمینان می دهد که Square Enix به آنها ملحق خواهد شد.

وقتی در مورد بازیکنان صحبت می شود، این احتمالاً بهترین نقل قول است:

من متوجه هستم که برخی از افرادی که “بازی می کنند تا سرگرم شوند” و در حال حاضر اکثر بازیکنان را تشکیل می دهند، نسبت به این روندهای جدید ابراز تمایل کرده اند، و قابل درک است. با این حال، من معتقدم که تعداد معینی از افراد وجود خواهند داشت که انگیزه آنها «بازی برای مشارکت» است، که منظور من از آن کمک به هیجان‌انگیزتر کردن بازی است.

بازی های سنتی هیچ انگیزه صریحی برای این گروه دوم از مردم که به شدت توسط احساسات شخصی ناسازگاری مانند حسن نیت و روحیه داوطلبانه برانگیخته شده اند، ارائه نکرده است. این واقعیت با محدودیت های UGC موجود (محتوای تولید شده توسط کاربر) بی ارتباط نیست.

UGC صرفاً به دلیل تمایل افراد برای ابراز وجود ایجاد شده است و نه به این دلیل که هیچ انگیزه صریحی برای پاداش دادن به آنها برای تلاش‌های خلاقانه‌شان وجود داشته است. من این را یکی از دلایلی می‌دانم که به اندازه‌ای که انتظار می‌رود، محتوای اصلی تغییر دهنده بازی که توسط کاربر تولید شده باشد، وجود نداشته است.

 

واضح‌ترین دیدگاهی که او برای این فناوری‌های جدید ارائه می‌کند، ارائه انگیزه‌های بیشتر برای افرادی است که برای بازی‌ها محتوا تولید می‌کنند. از یک سو، با توجه به اینکه بسیاری از بازی‌هایی که بر محتوای تولید شده توسط کاربر تکیه دارند، ایده مناسبی است و چیزی به کسانی که آن را ایجاد می‌کنند ارائه نمی‌دهند. و با این حال، این به احساسات بد موجهی که بسیاری نسبت به هر چیز مرتبط با بلاک چین دارند، نمی پردازد.

نامه یوسوکه ماتسودا به طور کامل در اینجا یافت می شود. در عین حال، علاقه به NFT ها فراتر از Square Enix است، زیرا Ubisoft حتی اخیراً اکوسیستم NFT خود را منتشر کرده است. با این حال، مخالفان سرسخت زیادی نیز دارد، زیرا حتی Valve هم پا توی یه کفش کرده است و اجازه بازی‌های مرتبط با کریپتو را در Steam نمی‌دهد.

نظر شما در این باره چیست؛موافق هستید یا مخالف؟ برای ما کامنت کنید!

 

بیشتر بخوانید: خلاصه ای از قسمت اول گیمریما – گیمریما کست

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x