مالک Steam Deck از دستگاه برای توسعه بازی استفاده می کند.

مالک Steam Deck از دستگاه برای توسعه بازی استفاده می کند.

Steam Deck

Steam Deck Valve چیزی بیش از یک کنسول دستی است و یک کاربر ثابت می کند که می توان از این دستگاه برای برنامه ریزی یک بازی ساده استفاده کرد.

valve-steam-deck

تقریباً در طول کل بازاریابی قبل از عرضه، Valve می خواست ثابت کند که Steam Deck چیزی بیش از یک کنسول بازی شبیه به سوییچ است. البته، بازی در درجه اول چیزی است که بیشتر برای آن استفاده می‌کنند، اما با توجه به اینکه Steam Deck اکنون از ویندوز پشتیبانی می‌کند، Valve همچنان به این ایده ادامه می‌دهد که بیشتر شبیه یک رایانه شخصی قابل حمل است. از این نظر، همه تطبیق پذیری یک کامپیوتر خانگی استاندارد را ارائه می دهد و یک نفر نشان داده است که حتی می توان یک بازی را فقط با استفاده از سیستم توسعه داد.

توییت اخیر طراح Valve، Lawrence Yang اشاره کرد که YouTuber Tranasus از Steam Deck نه تنها برای ایجاد یک بازی بسیار ساده با استفاده از دستگاه استفاده کرده است، بلکه آن را به Steam library خود اضافه کرده است.

در حالی که آنچه که آنها در واقع ایجاد کردند بسیار اساسی است، فقط یک شکل ساده است که در یک دشت خالی حرکت می کند، کل ایده پشت این آزمایش نشان دادن این بود که فقط می توان از سیستم برای توسعه و آپلود بازی استفاده کرد. Tranasus معتقد است که Deck یک جایگزین مناسب برای رایانه های شخصی معمولی است، به ویژه با توجه به اینکه ارزان تر از یک سیستم کامل است.

این نشان می دهد که دستگاه به ظاهر می تواند هر کاری را که یک کامپیوتر خانگی می تواند انجام دهد. Tranasus می گوید که تنها با یک صفحه کلید بلوتوث و Deck، هر کسی که علاقه مند به برنامه نویسی است، می تواند به طور بالقوه از آن به همان شیوه ای استفاده کند که یک لپ تاپ استفاده می کند.

Steam Deck

سیستم به قدری متنوع است که برخی از کاربران حتی دستگاه خود را اصلاح کرده اند، به طوری که یک نفر توانسته است SSD Steam Deck را با یک SSD بزرگتر تعویض کند. در حالی که ممکن است انجام شود، Valve اصرار دارد که دیگران این کار را انجام ندهند، زیرا ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.

از زمان عرضه در فوریه، دستگاه قابل حمل ثابت کرده است که بسیار محبوب است. در واقع، Valve تولید Steam Deck را افزایش داده است، چیزی که شرکت از ابتدا برای انجام آن برنامه ریزی کرده بود. گفته می شود واحدها هر هفته دو برابر می شوند، و این شرکت همچنین شروع به گذراندن صف پیش خرید Q3(جولای، آگوست و سپتامبر) خود کرده است.

علی‌رغم تلاش‌های گذشته Valve برای ساخت سخت‌افزار، Steam Deck در نهایت نشان داد که توسعه‌دهنده قادر است در خارج از دنیای نرم‌افزار بازی تأثیر بگذارد. البته، مشتری رایانه شخصی Steam آن به احتمال زیاد همیشه پولساز بزرگی خواهد بود، اما داشتن یک سیستم تلفن همراه که قادر به بازیهای library گیمر در حال حرکت است، چیزی است که در حال حاضر به خوبی با کاربران پیش می رود.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x