آیا Ubisoft به فروش میرسد؟

Ubisoft میگوید به پیشنهادات برای خریده شدن گوش میدهد

پس از Activision و Bungie، اینبار نوبت Ubisoft است؟

به نظر نمی رسد Ubisoft با پذیرش پیشنهاد خرید مانند گذشته مخالف باشد، و اگر در آینده ارائه شود، آن را به نفع همه سهامداران بررسی خواهد کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی جزئیات این خبر بپردازیم.

 

آیا Ubisoft به فروش میرسد؟

در طی تماس سه ماهه سوم ۲۰۲۲ خود با سرمایه گذاران، موضوع ادغام در صنعت مطرح شد. مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Ubisoft، آقای Yves Guillemot، در مورد این موضوع صحبت کرد و اطمینان داد که دارایی‌های این شرکت به قدر کافی ارزشمند است. هنگامی که در طول تماس سرمایه گذار از وی پرسیده شد که آیا قرار گرفتن در چنین موقعیت خوبی به این معنی است که زمان خوبی برای فروش است، Guillemot گفت که این موضوع به هیئت مدیره ارائه خواهد شد، اما تاکید کرد که شرکت ابزاری برای مستقل ماندن نیز دارد.

Guillemot گفت:

“ما همیشه تصمیمات خود را به نفع سهامداران خود گرفته ایم که بازیکنان، کارمندان و سهامداران ما هستند. بنابراین Ubisoft می‌تواند مستقل بماند. ما استعداد، مقیاس صنعتی و مالی و مجموعه بزرگی از IP های قدرتمند داریم. با این اوصاف، اگر پیشنهادی برای خرید ما وجود داشته باشد، هیئت مدیره آن را به نفع همه بررسی خواهد کرد.”

هنگامی که از او پرسیده شد که چرا Ubisoft با توجه به ارزش IP خود هنوز پیشنهادی دریافت نکرده است، مدیر مالی، Frederick Duguet گفت که شرکت در مورد اینکه چرا پیشنهادی ارائه نشده است، حدس و گمان نمی زند، بنابراین او نمی تواند بیشتر از این اظهار نظر کند.

آیا Ubisoft به فروش میرسد؟

 

 

“آنچه می توانیم بگوییم این است که همانطور که اشاره کردیم، دارایی های با ارزش بالایی داریم. ما شرایط مستقل ماندن و ایجاد ارزش معنادار در آینده را داریم زیرا از نظر نیروی کار و همچنین مهندسی، فناوری، IP و کامیونیتی فعال کمبودی احساس نمیکنیم.”

در حالی که Ubisoft نگفته است که آیا تا به حال پیشنهادی برای این شرکت دریافت کرده است یا نه، زمانی، هدف تلاش خصمانه Vivendi، یک شرکت رسانه ای فرانسوی که مقر آن در پاریس است، قرار گرفت. این شرکت مالک Gameloft است.

آیا Ubisoft به فروش میرسد؟

در سال ۲۰۰۸، واحد انتشارات بازی خود را در یک معامله ۱۸٫۸ میلیارد دلاری با Activision ادغام کرد که باعث شد اکثریت سهام اکتیویژن بلیزارد را در اختیار داشته باشد. در سال ۲۰۱۳، اکتیویژن بلیزارد ۴۲۹ میلیون سهم از Vivendi را به مبلغ ۵٫۸۳ میلیارد دلار خریداری کرد که باعث شد سهم اش از ۶۳ درصد سهام به ۱۱٫۸ درصد در پایان معامله در سپتامبر کاهش یابد.

به سرعت به سال ۲۰۱۵ رسید و Vivendi هدف خود را روی یوبی سافت قرار داده بود و به مدت سه سال در حال خرید بیشتر و بیشتر سهام یوبی سافت بود که در یک مقطع به ۲۷٫۳ درصد رسید. این چیزی بود که یوبی سافت کاملا با آن مخالف بود. Guillemot تا آنجا پیش رفت که آن را “مبارزه برای حفظ استقلال خود” نامید.

برای جلوگیری از خرید سهام بیشتر شرکت، Ubisoft از شرکت بزرگ چینی Tencent و Ontario Teachers’ Pension Plan کمک گرفت. سپس Vivendi موافقت کرد که سهام خود در Ubisoft را بفروشد و تا پنج سال آینده دیگر خریداری نکند.

نظر شما چیه؟ به نظرتون یوبی سافت هم خریداری میشه؟

 

 

بیشتر بخوانید: کپکام از بازی Street Fighter 6 رونمایی کرد

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x