Ubisoft
Ubisoft اعلام کرد که در اواخر سال جاری پشتیبانی و خدمات آنلاین بسیاری از بازی های قدیمی خود را قطع خواهد کرد.
خاموش شدن سرورها و خدمات بازی در این صنعت غیر معمول نیست. برخی از سیستمها منسوخ میشوند و افراد برای بهروز ماندن، یا باید به جدیدترین فناوری تغییر کنند. امسال مرورگر اینترنت اکسپلورر به همراه تعدادی سرویس دیگر بسته شد. Ubisoft از این روند پیروی میکند و چندین سرویس آنلاین را برای برخی از بازیهای قدیمیتر خود خاموش میکند.
Ubisoft از سال ۱۹۸۶ وارد این صنعت شده است، با جهش به نسل هفتم کنسولها در سال ۲۰۰۷ که شرکت فرانسوی IP های اصلی خود را مانند Assassin’s Creed را ایجاد کرد. موفق شد چندین دنباله و اسپین آف ایجاد کند تا مگا فرنچایز جهان باز را که امروزه بسیاری می شناسند، تشکیل دهد. از آنجایی که PS3 و Xbox 360 دیگر پشتیبانی نمیشوند، بسیاری از بازیهایی که بر روی این کنسولها منتشر شدهاند، سرویسهای آنلاین آن را خاموش خواهند کرد.
این بسته شدن سرویس های آنلاین به این معنی است که بازیکنان دیگر نمی توانند به صورت چند نفره بازی کنند، حساب های Ubisoft را در بازی پیوند دهند یا از سایر ویژگی های آنلاین استفاده کنند. علاوه بر این، بازیکنان دیگر قادر به دسترسی یا نصب DLC نخواهند بود، اگر بازی در طول عمر خود منتشر شده باشد. اگر بازیای که حالت مبارزاتی دارد به اتصال آنلاین نیاز داشته باشد، مانند Ghost Recon Future Soldier، کنسول باید در حالت آفلاین قرار گیرد تا بتواند بازی کند.
این خاموش شدن سرویسها تنها بر نسخههای اصلی تأثیر میگذارد، بنابراین بازیهایی که ریمسترهایی مانند Far Cry 3 و Assassin’s Creed 3 داشتند تحت تأثیر این بسته شدن قرار نخواهند گرفت. طبق پست وبلاگ، این تعطیلی به منظور کمک به تمرکز منابع شرکت بر روی برخی از عناوین جدیدتر یا محبوبتر Ubisoft بود. همه این سرویسها در تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۲ بسته خواهند شد و بازیهای زیر تحت تأثیر قرار خواهند گرفت:
- Anno 2070
- Assassin’s Creed 2
- Assassin’s Creed 3 (2012 Release)
- Assassin’s Creed Brotherhood
- Assassin’s Creed Revelations
- Driver San Francisco
- Far Cry 3 (2012 Release)
- Ghost Recon Future Soldier
- Prince of Persia: The Forgotten Sands
- Rayman Legends
- Silent Hunter 5
- Space Junkies
- Splinter Cell: Blacklist
- ZombiU
در حالی که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند که Ubisoft سرویس های چندنفره را ببندد، این اعلامیه همچنین باعث منفی شدن بسیاری از طرفداران شد. این طرفداران در توییتر به تصمیم Ubisoft برای قفل کردن هر DLCی که طرفداران برای آن پول پرداخت کردهاند و محدود کردن دسترسی به آن هنگام بسته شدن سرویسها، پاسخ دادند.
اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.