EA قصد دارد نام سری بازی FIFA را عوض کند

تیم توسعه دهنده معتقد است نام FIFA جلوی پیشرفت این فرنچایز را گرفته!

FIFA 22

 

Andrew Wilson، مدیر اجرایی الکترونیک آرتز، گفته است که او احساس می‌کند مجوز FIFA «مانعی» برای شرکتی است که این فرنچایز را توسعه می‌دهد.

ویلسون در یک جلسه داخلی شرکت در نوامبر صحبت می کرد و اطلاعاتی که از آن با VGC به اشتراک گذاشته شده بود، گزارش شده است که در حالی که این شرکت در ۳۰ سال اخیر “رابطه بسیار خوبی با فیفا داشته است”، اما این یک «دعوا» بوده است تا فیفا انواع چیزهایی را که این شرکت می‌خواهد ایجاد کند به رسمیت بشناسد. به گفته ویلسون، این به این دلیل است که فیفا می گوید مجوز EA “فقط دسته های خاصی را پوشش می دهد.”

او گفت:

«از آنجایی که به آینده نگاه کرده‌ایم، می‌خواهیم این فرنچایز را توسعه دهیم، و از قضا مجوز فیفا در واقع مانعی برای آن بوده است. بازیکنان ما به ما می‌گویند که می‌خواهند برند های تجاری و فرهنگی مرتبط با آنها در بازارهایشان بیشتر باشد،عمیق‌تر از آنچه در بازی تعبیه شده است؛ مارک‌هایی مانند نایک. اما چون فیفا با آدیداس رابطه دارد، ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

بازیکنان ما به ما می گویند که مودهای بازی بیشتری، چیزهای متفاوتی فراتر از ۱۱v11 و انواع مختلف گیم پلی می خواهند. من به شما می گویم، این یک مبارزه است تا FIFA انواع چیزهایی را که ما می خواهیم ایجاد کنیم به رسمیت بشناسد، زیرا آنها می گویند مجوز ما فقط دسته های خاصی را پوشش می دهد.»

FIFA 22

ویلسون ادامه می‌دهد که بازیکنان می‌خواهند بازی به طور گسترده‌تر به اکوسیستم دیجیتال گسترش یابد، اما مجوز FIFA در واقع آن از انجام آنچه بازیکنان درخواست می‌کنند، «ممانعت» کرده است.

او گفت:

«FIFA فقط نام روی جعبه است، اما آنها توانایی ما را برای پیشرفت و گسترش در مناطقی که بازیکنان می خواهند را منع کرده اند.»

اعتقاد بر این است که بازی امسال نیز همچنان دارای برند FIFA خواهد بود، اما به نظر می رسد ویلسون مطمئن نیست که آیا EA و فیفا قادر به تمدید قرارداد فعلی هستند یا خیر.

او گفت:

«در پایان روز، نمی‌دانم قرار است به آنجا برسیم یا نه. ولی اگر این کار را نکنیم، و بتوانیم نام بازی خود را تغییر دهیم و کنترل این اکوسیستم جهانی فوتبال را که می‌خواهیم بسازیم در دست بگیریم، از قضا احتمالاً درآمد بیشتری ایجاد خواهیم کرد و طرفداران بیشتری خواهیم داشت و در طول زمان قادر خواهیم بود تعامل بیشتری داشته باشیم.

از آنجایی که می‌توانیم با شرکای بیشتری کار کنیم، می‌توانیم مود های بازی بیشتری بسازیم، می‌توانیم عمیق‌تر و گسترده‌تر به اکوسیستم‌های دیجیتال در اطراف بافت فوتبال بپردازیم و آن راگسترش دهیم و بیش از هرچیز ما قادر خواهیم بود بسیار سریع حرکت کنیم.»

او در پایان گفت:

ما در این زمینه کار خواهیم کرد، فکر می کنیم و می خواهیم شرکای خوبی با FIFA باشیم، اما اگر در نهایت در جهت دیگری حرکت کنیم، تعجب نمی کنم. در پایان، من فکر می‌کنم که حتی ممکن است برای گیمرهای ما جدایی بهتر از ادامه دادن آن چهار حرف روی جعبه باشد.»

FIFA 22

در ماه اکتبر، EA به طور علنی اعلام کرد که در حال بررسی تغییر نام فرنچایز فیفا است، و یک ثبت علامت تجاری در همان ماه نشان داد که مجموعه FIFA ممکن است در نهایت به EA Sports FC تبدیل شود. EA همچنین پیشنهاد کرد که اگر فیفا و آنها نتوانند به توافق برسند، EA همچنان لایسنس هایی را برای پوشش لیگ ها، بازیکنان و استادیوم ها جدا از فیفا اعمال می کند.

در همین حال، FIFA در پاسخ اعلام کرد که در حال حاضر با «افراد مختلف صنعت، از جمله توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران» در تعامل است و بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

نظر شما چیه؟ دوست دارید اسم سری بازی های FIFA عوض شه؟ یعنی واقعا این مشکلات بزرگ گیم پلی فیفا مربوط به این مورد هست؟

 

برای خواندن اخبار های بیشتر دنیای گیم اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x