Metroid Dread اکنون پرفروش‌ترین بازی این سری است.(2022)

Metroid Dread اکنون پرفروش‌ترین بازی این سری است.(۲۰۲۲)

Metroid Dread

نینتندو فاش می‌کند که بازی Metroid Dread با پشت سر گذاشتن Metroid Prime به پرفروش‌ترین بازی این مجموعه تبدیل شده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

Metroid

این مسیر طولانی برای Metroid Dread بوده است. این بازی که در ابتدا به عنوان دنباله نینتندو DS برای Metroid Fusion در اوایل دهه ۲۰۰۰ تثبیت شد، تبدیل به پوستر پروژه‌هایی شد که در جهنم توسعه در نظر گرفته می‌شدند، فقط شایعه شده بود و هرگز به‌طور رسمی برای بیش از یک دهه اعلام نشد.

پس از چند بار لغو و یک مزاحمت پنهان در Metroid Prime 3: فساد در سال ۲۰۰۷، Dread اساساً دوباره ناپدید شد، با توجه به جنجالی که Metroid: Other M پس از راه اندازی آن ایجاد کرد، بسیاری نگران آینده احتمالی آن بودند.به نوعی، نینتندو توانست توسعه خود را با MercurySteam تا زمان افشای آن در سال گذشته مخفی نگه دارد و به لطف سبک کلاسیک اسکرول جانبی Metroid Dread، طرفداران خود را دوباره فعال کرد.

پس از رویدادهای Metroid Fusion، Dread نتیجه‌گیری از خط داستانی کلاسیک دوبعدی را به ارمغان می‌آورد، گیم‌پلی سبک کاوشگری را بازمی‌گرداند و لحظات مخفی کاری را در برابر روبات‌های تقریباً نابود نشدنی موسوم به EMMI ترکیب می‌کند. واضح است که گیم پلی بازی در بین بازیکنان و منتقدان طنین انداز شده است، زیرا نه تنها بازی نقدهای مثبت زیادی کسب کرد، بلکه فروش فوق العاده خوبی نیز داشت.

پس از شکستن رکوردهای فروش در زمان عرضه، Metroid Dread به صعود به نمودار ادامه داد و از هر بازی دیگری در این فرنچایز به جز یک بازی دور زد. تا فوریه ۲۰۲۲، Metroid Dread پس از Metroid Prime GameCube در جایگاه دوم قرار داشت. تا حد زیادی به لطف تبلیغات شفاهی قوی و همچنین به روز رسانی مداوم محتوا با DLC های کوچکتر مانند Boss Rush و Dread Mode، طرفداران همچنان به حمایت از عنوان و افزایش فروش آن ادامه داده اند.

Metroid

با پایان سال مالی، نینتندو تأیید کرده است که Metroid Dread از زمان عرضه اولیه آن در اکتبر ۲۰۲۱، بیش از ۲٫۹ میلیون نسخه فروش داشته است. به اندازه کافی جالب توجه است که بخش عمده ای از این فروش ها خارج از بازار خانگی نینتندو در ژاپن بوده است. طبق داده ها، Metroid Dread تنها حدود ۲۷۰۰۰۰ نسخه فروخته است که مابقی ۲٫۶۳ میلیون نسخه از سایر نقاط جهان است.

خوشبختانه، طرفداران نیازی به تعجب ندارند که آیا یا کی دوباره Samus Aran را خواهند دید، زیرا Metroid Prime 4 در حال حاضر در حال توسعه فعال است. متأسفانه، نینتندو پس از اعلام این پروژه از طریق لوگوی لوگو در سال ۲۰۱۷، در رابطه با این پروژه بسیار محرمانه عمل کرده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که بازی مشکلات زیادی در توسعه تجربه کرده است.

در نهایت، Metroid Prime 4 راه خود را به استودیوی Retro، خانه توسعه‌ای که فرنچایز کلاسیک Gamecube و Wii را مدرن‌سازی کرد، پیدا کرد. با نزدیک شدن به تابستان، طرفداران امیدوارند که رویداد مستقیم تابستانی نینتندو سرانجام جزئیات واقعی بازی مرموز Metroid Prime 4 را فاش کند.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

Metroid Dread اکنون برای Nintendo Switch در دسترس است.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x