Microsoft به فعالیت های خودش در روسیه پایان داد

Microsoft به فعالیت های خودش در روسیه پایان داد

محصولات و سرویس های جدید Microsoft در روسیه پشتیبانی نخواهند شد

Microsoft به فعالیت های خودش در روسیه پایان داد

Microsoft اعلام کرده است که فروش جدید محصولات خود در روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.

این محصولات شامل سیستم‌های Azure، Windows و Xbox هستند، اما محدود به آن‌ها نیستند.

به گفته Brad Smith، رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره، Microsoft از تصاویر و اخباری که از جنگ در اوکراین به دست می‌آید «وحشتناک، خشمگین و غمگین است» و «این تهاجم غیرموجه و غیرقانونی روسیه را محکوم می‌کند».

همزمان با تعلیق فروش، Microsoft در حال هماهنگی و همکاری نزدیک با دولت‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا است و فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای خود در روسیه را با رعایت تصمیمات تحریمی دولت متوقف می‌کند.

Xbox

Smith گفت:

«ما معتقدیم زمانی که گام‌های مشخصی را در هماهنگی با تصمیم‌های اتخاذ شده توسط این دولت‌ها برمی‌داریم، در کمک به اوکراین مؤثرتر هستیم و با ادامه این وضعیت، گام‌های بیشتری برمی‌داریم.

مطمئناً تأثیرگذارترین حوزه کاری ما حفاظت از امنیت سایبری اوکراین است. ما به طور فعال به کار خود ادامه می دهیم تا به مقامات امنیت سایبری در اوکراین کمک کنیم در برابر حملات روسیه از جمله حمله سایبری اخیر علیه یک broadcaster بزرگ اوکراینی دفاع کنند.»

Smith می‌گوید که از زمان شروع جنگ، علیه «موضع‌گیری، اقدامات مخرب یا تهاجم گونه روسیه علیه بیش از ۲۰ سازمان دولتی، فناوری اطلاعات و بخش مالی اوکراین» عمل کرده است. این کشور همچنین علیه حملات سایبری که چندین سایت غیرنظامی را هدف قرار می دهد، اقدام کرده و نگرانی خود را مبنی بر اینکه این حملات علیه غیرنظامیان، نقض کنوانسیون ژنو است، مطرح کرده است.

Xbox

Microsoft همچنین منابع خود را برای کمک به مردم اوکراین بسیج می کند. گروه‌های خیریه و امور سازمان ملل متحد با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و آژانس‌های مختلف سازمان ملل برای کمک به پناهندگان از طریق ارائه فناوری و حمایت مالی در صورت نیاز و دفاع از این گروه‌ها در برابر حملات سایبری مداوم کار می‌کنند.

«به عنوان یک شرکت، ما متعهد به ایمنی کارمندان خود در اوکراین هستیم و به طور مداوم با آنها در تماس هستیم تا به اشکال مختلف از جمله به کسانی که برای جان یا امنیت خود فرار میکنند،کمک کنیم

مانند بسیاری دیگر، ما  خواهان احیای صلح، احترام به حاکمیت اوکراین و حمایت از مردم آن کشور در کنار اوکراین ایستاده ایم.»

 

اخبار دنیای گیم را در گیمریما بخوانید

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x