Nvidia DLSS Upscaling اکنون از 200 بازی پشتیبانی می کند.

Nvidia DLSS Upscaling اکنون از ۲۰۰ بازی پشتیبانی می کند.

Nvidia

ارتقاء تصویر این روزها یک استاندارد صنعتی است و Nvidia قصد دارد تصاویری با کیفیت بالاتر را به انواع بازی ها با DLSS ارائه دهد.

Nvidia

در دنیای ارتقاء مقیاس گرافیکی، بسیاری احتمالاً DLSS یا Deep Learning Super Sampling توسط Nvidia را به عنوان آخرین کلمه در این فناوری در نظر می گیرند. با این حال، با توجه به اینکه نسخه ۲٫۰ AMD’s FidelityFX Super Resolution به تازگی منتشر شده است و اپل اخیراً از الگوریتم ارتقاء مقیاس MetalFX خود رونمایی کرده است، تیم سبز باید سخت کار کند تا در صدر بازی بماند. خوشبختانه، به نظر می رسد که برای خودش کاملاً خوب عمل می کند، زیرا این شرکت اعلام کرد که صدها بازی و برنامه اکنون از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند.

در یک پست اخیر در وب سایت DLSS Nvidia، برای همه «موتورهای اصلی بازی» در دسترس است و این نرم افزار اکنون از ۲۰۰ عنوان و برنامه پشتیبانی می کند. نگاهی گذرا به PC Gaming Wiki تعداد بازی‌هایی را که با ارتقاء مقیاس همراه هستند نشان می‌دهد. در حالی که نسخه ۱٫۰ تنها چند بازی در لیست دارد، از جمله برخی از عناوین معروف مانند Battlefield 5 و Metro Exodus، بازی های محبوب بسیاری وجود دارند که دارای DLSS 2.0 هستند و حتی برخی از آنها از نسخه های بعدی پشتیبانی می کنند، مانند Call of Duty: Warzone. پشتیبانی ۲٫۳٫۴

در گذشته، Nvidia گفته بود که می‌خواهد DLSS را به بازی‌های بیشتری بیاورد و این نشان می‌دهد که یک سال و نیم بعد، این امر به نتیجه رسیده است. البته بعید است به همین جا ختم شود. ارباب حلقه‌ها: گولوم با DLSS و ردیابی پرتوی راه‌اندازی می‌شود، همانطور که Steelrising در سپتامبر عرضه می‌شود.

در اصل، عناوین بسیار بیشتری وجود خواهند داشت که احتمالاً از فناوری Nvidia استفاده می کنند. ارتقاء مقیاس این روزها تقریباً استاندارد است و هدف آن بهبود تصاویر با کار کمتر برای سخت افزار سیستم است. بسیاری از بازی‌ها اکنون پس از انتشار با آن به‌روزرسانی می‌شوند، و فهرست همیشه در حال افزایش است.

Nvidia-dlss-feat

با این حال تیم سبز رقابت زیادی در دستان خود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، AMD اخیرا FSR 2.0 را منتشر کرد که اکنون بیش از ۱۰۰ بازی از جمله Death Stranding و God of War را پشتیبانی می کند. حتی مودهایی وجود دارند که به بازی هایی مانند Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2 امکان پشتیبانی از آن را می دهند که تا حدی به دلیل متن باز بودن FSR است.

علاوه بر AMD و اپل، Nvidia همچنین باید با XeSS اینتل که در اوایل سال جاری به نمایش گذاشته بود، مقابله کند، هرچند به نظر می‌رسد تیم آبی کمی در راه عرضه آن تعلل می‌کند. در هر صورت، انتخاب بسیار بیشتری برای گیمرها در مورد ارتقاء مقیاس وجود دارد، بنابراین تیم سبز باید بازی طولانی را انجام دهد.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن اخبار بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x