روسیه از بازی های FIFA و NHL حذف شد

روسیه از بازی های ۲۲ FIFA و ۲۲ NHL حذف شد

پیامد های حمله نظامی روسیه به اوکراین به FIFA هم رسید

روسیه از FIFA 22 حذف شد

باشگاه‌های ملی روسیه و بلاروس از FIFA 22 و NHL 22  حذف خواهند شد، زیرا واکنش جهانی علیه این کشورها برای تهاجم ۲۴ فوریه به اوکراین از طریق ورزش‌های جهان و بازی‌های ویدیویی آنها فیلتر می‌شود.
FIFA، اتحادیه‌های فوتبال اروپا و فدراسیون بین‌المللی هاکی روی یخ همگی تحریم‌های روسیه را در اوایل هفته اعمال کردند که با حذف فینال لیگ قهرمانان اروپا از سن پترزبورگ توسط یوفا آغاز شد. سپس FIFA، تحت فشار شدید تحت رهبری فدراسیون فوتبال لهستان، روسیه را از راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ در روز دوشنبه محروم کرد.

همچنین روز دوشنبه، کمیته بین المللی المپیک که دو هفته پیش بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را تعطیل کرد، از تمام فدراسیون های ورزشی بین المللی خواست ورزشکاران و تیم های روسی را از حضور در مسابقات جهانی منع کنند.

IIHF با اخراج روسیه و بلاروس از شش تورنمنت( زنان، مردان، زیر ۱۸ سال، نوجوانان و سایر مسابقات جهانی) که بین مارس و سپتامبر برگزار می شود، این روند را ادامه داد.

بیانیه FIFA

EA Sports در تصمیمات روز چهارشنبه برای حذف تیم‌های روسیه و بلاروس از بازی‌های FIFA 22  و NHL 22 به این حرکت‌ها اشاره کرد. بلاروس، که با شمال اوکراین هم مرز است، متحد کرملین است و منطقه ای برای تهاجم ارتش روسیه به اوکراین بوده است.

حذف ها فقط مربوط به تیم های روسی است، چه تیم های ملی در ۲۲ FIFA و NHL 22 یا باشگاه های حرفه ای فوتبال زسکا مسکو، لوکوموتیو مسکو، اسپارتاک مسکو و زنیت سن پترزبورگ. ورزشکاران روس، مانند الکساندر اووچکین، فوق ستاره واشنگتن کپیتالز، با باشگاه های غیر روسی خود در این بازی باقی خواهند ماند.

روسیه از FIFA 22 حذف شد

اما این حذف ها احتمالاً پایان کار برای EA Sports نخواهد بود. Codemasters، که ناشر آن را سال گذشته خریداری کرد، در حال توسعه F1 2022 برای عرضه در تابستان امسال است و فرمول ۱ هفته گذشته مسابقات جایزه بزرگ روسیه را که برای سپتامبر درSochi Autodrom برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

Electronic Arts در پاسخ به یک پرسش در این باره، پیامی از Codemasters در رابطه با F1 2022 ارائه کرد و گفت: «ما در حال مذاکره با سازمان F1 در مورد برنامه مسابقات برای سال آینده هستیم، و ما با آنها هماهنگ خواهیم شد. برنامه هایی که  برای فصل ۲۰۲۲ خواهند بود.»

نظر شما در این باره چیست؟ این اقدامات رو مناسب میدونید؟

 

میتوانید اخبار دنیای گیم را در گیمریما دنبال کنید!

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x