نقد بازی Terraria (2022)

نقد بازی Terraria (2022)

من در اعماق زمین، دور از خانه بودم و یکی از بسیاری از خانه‌های متروکه‌ای را که در انبوه همیشه سخاوتمندانه Terraria از گوشه‌ها، شکاف‌ها، طاقچه‌ها و فرورفتگی‌ها کشف می‌شد غارت کردم.

در سمت چپ خود، تکه‌ای پیچ خورده از ریل گاری مین را یافتم که منحصراً با لانه‌ای از حشرات صورت‌خوار بسیار سرزمینی پر شده بود که به نظر می‌رسید مشتاق اثبات این موضوع بودند که مجموعه‌ای از تسلیحات آهن‌کاری شده من دیگر خردل را نمی‌برند.

هر چه.

این کابین امن به نظر می رسید.

مطمئناً با تارهای عنکبوت کپک زده و مبلمان شکسته پوشانده شده بود، اما یک صندوقچه طلایی در طبقه بالا و یک ماشین بافندگی وجود داشت که من هیجان زده بودم که به شهرک ساده خود در پایین آن برگردم. چه چیزی ممکن است اشتباه باشد؟

همانطور که معلوم است، هیچ چیز قرار نبود.

رویارویی با باس های در کمین هیچ ماجراجویی که دیوارها را شکسته باشد وجود نداشت.

این بسیار غیرتراریا خواهد بود.

با این حال، من موفق به پیدا کردن چیزی حتی ترسناک تر شدم.

اگر شما هم مثل من احمقی هستید، ممکن است متوجه مخزن زیرزمینی آب بالای پشت بام نشوید تا زمانی که ناخواسته کلنگ خود را در آخرین آجر گیر کنید و آن را در خلوت نگه دارید.

ساختمان در عرض چند ثانیه آب گرفت و تمام مشعل های من را زیر آب گرفت و من را در تاریکی مطلق رها کرد.

چند لحظه وقت گذاشتم تا آشفتگی واقعاً منحصربه‌فردی را که از همه چیز درست کرده بودم تحسین کنم، قبل از بیرون آوردن یک چوب درخشان (که زیر آب روشن می‌ماند)، شنا به سرسرا، و در را باز کردم، که باعث شد آب به سمت بیرون سرازیر شود و از من دور شود.

این یک راه حل کاملا بداهه بود، در مواجهه با یک مشکل کاملاً پویا – سیاه چال زنی التقاطی، که صرفاً توسط پتانسیل نامحدود زرادخانه یک بازیکن تأمین می شد.

این جوهر Terraria است.

پیدا  کردن معادن

فرو بردن انگشتان پا در یک غار ناشناخته، هزاران مایل زیر سطح دریا، شکوه شگفت انگیزی دارد.
زمانی بود، در سال ۲۰۱۱ که به خاطر سپردن آن دشوار بود، زمانی که Terraria در Steam منتشر شد و بلافاصله تحت مقایسه با Minecraft قرار گرفت. و مشابه است، اگر ۲D. این دو بازی در مورد حفاری، ساخت و ساز و کاردستی است که توسط یک جامعه هولناک پشتیبانی می شود که مایل است صدها ساعت را دقیقاً در یک جهان برای بقیه عمر خود صرف کند. اما از آن زمان همه چیز تغییر کرده است.

ناچ Minecraft را فروخت تا خانه ای در کالاباساس بخرد، و امروزه کارهای او عمدتاً توسط بچه های ۹ ساله و یوتیوبرهایی پخش می شود که برای بچه های ۹ ساله ویدیو می سازند.

از سوی دیگر، Terraria طرفداران بسیار خاصی را به خود جلب می کند، و امروزه احساس می شود که جهان در کل تشخیص داده است که این اسکرولر کناری دو بعدی کوچک یک کلاسیک مدرن است.

ساختار اصلی Terraria تقریباً همان چیزی است که در زمان رونمایی اولیه آن بود.

شما یک شخصیت ایجاد می‌کنید و وارد دنیایی می‌شوید که به‌طور تصادفی تولید می‌شود (البته دنیایی که تضمین می‌شود چند عنصر اصلی تکرار شونده دارد).

یک چرخه روز/شب وجود دارد، به این معنی که به محض غروب خورشید بلافاصله در محاصره زامبی ها و کره چشم های شناور قرار خواهید گرفت، بنابراین اولین کار شما این است که مجموعه ابزارهای برداشت مس را شروع کنید و یک دستگاه بسازید.

خانه (کامل با میز، صندلی و منبع نور). وقتی جایی برای حفظ امنیت در شب داشته باشید، دنیا تقریباً صدف شماست. شما در سراسر پوسته زمین یورتمه می‌روید تا نقاط ورودی به شبکه وسیع غارهای زیرزمینی زیر پای خود را بیابید.

شما مین میزنید، خرد میکنید، و آدمهای شرور متعهد را میکشید، و با آهن، و قلع و سطلهای غنایم که از صندوقچه های چوبی خیرخواهانه تهیه شده است، به خانه برمیگردید.

شما ایستگاه های کاری لایه ای ایجاد می کنید تا محصول خود را به سلاح ها و تجهیزات بهتر تبدیل کنید، خانه های بیشتری خواهید ساخت که NPC های جدید را جذب می کنند، که اقلام عجیب و غریب به شما می فروشند یا مدل موی تازه ارائه می کنند، در نهایت دیگر از شب نمی ترسید، و زامبی ها را مانند آب نبات پنبه ای از بین می برد.

برخلاف Minecraft، Terraria بیشتر بر روی ساخت و ساز متمرکز است. سیاه‌چال‌هایی که از آن‌ها عبور می‌کنید همچنان چالش‌های جدید و دشمنان جدید را هرچه پایین‌تر می‌روید، ارائه می‌کنند، و در حالی که عمل ناب حفاری گاهی اوقات می‌تواند کمی خنده‌دار شود، فرو بردن انگشتان پا در یک غار ناشناخته، شکوه شگفت‌انگیزی دارد.

مایل ها زیر سطح دریا، که هرگز قدیمی نمی شود.

(شاید باورتون نشه، شما می توانید با افرادی صحبت کنید که ۵۰۰ ساعت در این بازی غرق شده اند و هنوز مطمئن نیستند که آیا واقعاً همه چیز را دیده اند یا خیر.)

حفاری برای همیشه
با این حال، در مجموع، حس خوب Terraria، همه این سال‌ها بعد، قابل توجه است. بین خزیدن در سیاهچال، جمع آوری منابع، ساختن پایگاه، و آتش نشانی به راحتی جابه جا می شود.

نبرد ساده و رضایت‌بخش است و تجهیز خود به توپخانه سنگین پس از گذراندن طولانی مدت با یک شمشیر مسی لذتی واقعی دارد.

همچنین دارای یکی از چشمگیرترین موتورهای فیزیک است که تا به حال پیدا کرده اید. شن و ماسه و گل و لای به روش های واقع بینانه بالا می آید و انباشته می شود.

آب و گدازه پس از نشتی به آرامی فضاهای خالی را پر می کنند.

فلش ها و شوریکن ها توسط گرانش به زمین کشیده می شوند.

این به شما امکان می دهد مشکلات را بدون توسل به منطق بازی های ویدیویی حل کنید.

من نمی توانم به بسیاری از بازی های دو بعدی دیگر فکر کنم که به من اجازه دهند با باز کردن درب خانه ی آب گرفته، پوستم را نجات دهم.

Terraria از بیرون کمی ترسناک به نظر می رسد.

این یک مصیبت است که همه ما هنگام بررسی یک محصول قدیمی، تحت یک جریان دقیق وصله‌ها و به‌روزرسانی‌ها، با یک پایگاه بین‌المللی طرفدارانی که آنقدر عمیقاً در فرهنگ خود ریشه دارند، با آن مواجه می‌شویم که ممکن است به زبان دیگری صحبت کنند.

terraria

بدون شک، گوگل را انجام می‌دهید و با اصطلاحات ersatz مانند Hardmode و Corruption و Insane Cultists و Crystal hearts مواجه می‌شوید. این لحظات طاقت‌فرسا است که همه ما می‌خواهیم به مکان شادمان برگردیم – بازی‌هایی که قبلاً در آن کار کرده‌ایم تا بدانیم چه می‌کنیم.

چیزی که من خواهم گفت این است که Terraria واقعاً می تواند هر چیزی باشد که شما از آن بسازید.

می توانید چک لیستی را دانلود کنید که به سرعت شما را از طریق تمام مسیرهای بهینه ساخت یا استراتژی های رئیس ردیابی می کند.

یا می توانید به سادگی در مدیتیشن ماورایی حفاری، و یافتن چیزهای جالب، و حفاری بیشتر گم شوید.

مغز C’Thulu را با یک هفت تیر بکشید، یا یک قفسه کتاب خوب پیدا کنید و آن را با افتخار در طبقه دوم آپارتمان خود نصب کنید.

هر چه که باشد، Terraria شما را پیدا خواهد کرد.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x