حجم فایل Dying Light 2 Xbox Series X دو برابر PS5 است.

حجم فایل Dying Light 2 Xbox Series X دو برابر PS5 است.

بین اندازه فایل PS5 و Xbox Series X برای بازی اکشن آینده، Dying Light 2، یک تفاوت عظیم و غیرقابل توضیح وجود دارد.

dying light

Dying Light 2 

به سرعت به تاریخ انتشار خود نزدیک می شود. تنها دو هفته مانده به عرضه Dying Light 2، توسعه دهنده و ناشر Techland شروع به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم انتشار با خریداران کرده است. این شامل اندازه فایل Dying Light 2 در پلتفرم های پشتیبانی شده آن است. در این اطلاعات، طرفداران Dying Light یک اختلاف عجیب را کشف کردند. یعنی، اندازه فایل Dying Light 2 بین پلتفرم‌ها بدون هیچ توجیه یا توضیحی کاملاً متفاوت است.

تفاوت اصلی بین PS5 و Xbox Series X است که اندازه فایل ها را بین این دو دو برابر می کند. نسخه PS5 بازی Dying Light 2 دارای ۳۲٫۵ گیگابایت است که برای بازی هایی به بزرگی Dying Light 2 تا ۴K حجم نسبتاً کارآمدی است. نسخه بازی روی Xbox Series X با حجم بسیار بیشتر از ۷۲ گیگابایت عرضه می شود. این عدد در حالی که بسیار زیاد است، با Cyberpunk 2077 مطابقت دارد. به عبارت دیگر، چیزی است که از چنین بازی بزرگی انتظار می رود.

dying light 2

هیچ توضیحی توسط Techland

برای اندازه فایل به میزان قابل توجهی کوچکتر در PS5 ارائه نشده است. حتی نسخه کامپیوتر Dying Light 2 به طور قابل توجهی بزرگتر از اندازه فایل PS5 با ۶۰ گیگابایت است که هنوز به طور قابل توجهی کمتر از اندازه فایل Xbox است. همانطور که اگر اندازه فایل PS5 قبلاً به طرز شگفت انگیزی کوچک نبود، در اروپا و آلمان حتی کوچکتر خواهد شد. اندازه فایل در این مناطق به ترتیب ۳۰٫۹ و ۲۴٫۸ گیگابایت است.

تعداد زیادی توضیح بالقوه برای تفاوت در اندازه فایل بین PS5 و Xbox Series X وجود دارد. Techland ممکن است به سادگی کاملاً روی نسخه PS5 بازی تمرکز کرده باشد و کارایی آن را در اولویت قرار دهد و بنابراین زمان کمی را صرف بهینه سازی Xbox Series X کرده است. به طور مشابه، Dying Light 2 ممکن است از فناوری SSD PS5 به طور خلاقانه استفاده کند تا بتواند فایل های فشرده شده را با سرعت بیشتری بارگیری کند، در حالی که Xbox Series X برای غیرفشرده شدن به آن فایل ها نیاز دارد. از طرف دیگر، PS5 ممکن است از ظاهری بصری Xbox Series X پشتیبانی نکند، بنابراین نیازی به دارایی های باکیفیت Xbox ندارد.

dying light 2

اینها تنها نمونه‌هایی هستند که می‌توانند تفاوت در اندازه فایل بازی را توضیح دهند. توسعه بازی، حداقل بگوییم، فرآیند پیچیده‌ای است و چیزها اغلب متفاوت از آنچه انتظار می‌رفت به نظر می‌رسند. حداقل، می توان تصور کرد که توسعه دهندگان Techland این کار را با سوء نیت انجام نمی دهند. همه چیز به همین شکل پیش رفت.

صرف نظر از این، بازیکنان ایکس باکس که قصد دارند بازی را انتخاب کنند، می خواهند زمان بیشتری را برای دانلود بازی اختصاص دهند. ممکن است مجبور شوند بازی‌های دیگری را جابجا کنند یا برخی از بازی‌های دیگر را حذف کنند تا فضایی برای Dying Light 2 باز کنند. بازیکنان PS5 باید زمان بسیار ساده تری داشته باشند.

Dying Light 2 در ۴ فوریه ۲۰۲۲ برای کامپیوتر، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر می شود.

اگر که از این مقاله خوشتان آمده حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و برای دیدن مقاله های بیشتر اینجا کلیک کنید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x