نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

بله! با این آموزش میتوانید با کنترلرهای DualShock 4 یا DualSense بدون داشتن پلی استیشن روی کامپیوتر شخصی خود بازی کنید.

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

این روز ها بازی روی رایانه های شخصی راحت تر از همیشه است، تا جایی که سازندگان کنسول های بزرگ مانند سونی و مایکروسافت گزینه های کنترلر خود را برای این پلتفرم ایجاد کرده اند.

اگر بازی کردن با یک کنترلر سونی مانند DualShock 4  PS4 یا DualSense  PS5 را ترجیح می دهید، می توانید به راحتی آن ها را به رایانه خود برای بازی وصل کنید.

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

از آنجا که برخی از بازی های سونی مانند Horizon Zero Dawn و Death Stranding روی رایانه های شخصی منتشر میشوند و تجربه ی این بازی ها با کنترل حس بهتری برای پلیر القا میکند، می توانید آنها را با کنترلر مورد نظر خود بازی کنید. 

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

روند اتصال  ساده است، ابتدا دکمه ی share کنترلر خود را روشن کرده و سپس آن را در منوی بلوتوث رایانه خود پیدا می کنید، اگر کنترلر قبلاً با پلی استیشن جفت شده است ممکن است لازم باشد کنسول را از برق بکشید یا در غیر این صورت کنترلر را قطع کنید تا فرآیند فعال سازی به جای کامپیوتر شما دوباره به پلی استیشن وصل نشود، حالا کافی است از مراحل زیر را انجام دهید؛

* MacDualShock 4 یا DualSense خود را وارد حالت share کنیدبرای فعال کردن حالت share ، دکمه اشتراک گذاری و دکمه PS را همزمان فشار داده و نگه دارید تا زمانی که نوار چراغ واقع در بالای کنترلر چشمک بزند، حالا   DualShock 4 یا DualSense را از طریق بلوتوث به رایانه وصل کنید و روی دکمه شروع کلیک کنید، سپس به تنظیمات بروید و دستگاهها را انتخاب کنید سپس بلوتوث را سرچ کنید یا سایر دستگاهها را اضافه کنید.

* Bluetooth را انتخاب کنید و بعد از قرار دادن کنترلر در حالت جفت شدن ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنیدپس از اتمام جفت شدن، نوار نور چشمک می زند و به رنگ یکدست در می آید.

نکته ی قابل ذکر این است که DualSense لزوماً در همه بازی های رایانه ای پشتیبانی نمی شود، ساده ترین راه حل برای این کار این است که هنگام استفاده از DualSense بازی ها را از طریق Steam انجام دهید، زیرا Valve قبلاً کاری کرده است تا کنترلرهای DualSense شناخته شوند.

نحوه استفاده از کنترلر PS4/PS5 در کامپیوتر

اگر می خواهید کنترلر خود را دوباره با پلی استیشن خود استفاده کنید، ساده ترین راه این است که به سادگی آن را به صورت دستی با کابل USB متصل کرده و دکمه PS را فشار دهید و کنسول به طور خودکار کنترلر را جفت می کند.

 

با گیمریما همراه باشید و برای اطلاع  از آخرین اتفاقات دنیای گیم روی اخبار کلیک کنید

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x