بازی های Marvel میتوانستند انحصاری Xbox باشند!

دست رد مایکروسافت به سینه Marvel

Marvels Avengers

بخش بزرگی از موفقیت پلی استیشن در دهه گذشته توسط انحصاری های آن بوده است. The Last of Us، God of War و شاید یکی مهم ترین آنها، Marvel Spider-Man، بازی انحصاری Insomniac برای PS4در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شد و با فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه به یک موفقیت عالی تبدیل شد. اگرچه تاریخ می‌توانست بسیار متفاوت باشد، زیرا ظاهراً Marvel Games همزمان با سونی به مایکروسافت و ایکس‌باکس نیز نزدیک شد، اما آنها این پیشنهاد را رد کردند.

این اخبار را  The Ultimate History of Video Games Volume 2 منتشر کرده است. جزئیات مربوط به قرارداد Marvel با سونی و شکست مایکروسافت در ResetEra به اشتراک گذاشته شده است. هنگامی که Jay Ong در سال ۲۰۱۴ به عنوان معاون بازی های مارول استخدام شد، اولین چالش او این بود که بفهمد چرا نفوذ باکس آفیس MCU در دنیای بازی های ویدیویی تکرار نشده است. در حالی که مطمئناً بازی‌های محبوب مارولی وجود داشته است که فروش خوبی داشته است، اما اینها خیلی زیاد نبودند.

Marvel's Avengers

Jay Ong رفتن به سمت نینتندو را قبول نداشت زیرا در درجه اول بر روی IP خود تمرکز می کند و با پلی استیشن و ایکس باکس در تماس بود. مایکروسافت نیز از این قرارداد که شامل حداقل یک بازی Marvel می‌شد که می‌توانست با کیفیت و محبوبیت سری Arkham رقابت کند، سر باز زد و این پیشنهاد را رد کرد و گفت در حال کار روی IP اختصاصی خودمون هستیم.

از اون طرف اما سونی پیشنهاد مارول را پذیرفت، پروژه را به Insomniac سپرد و کار روی اولین بازی Spider-Man آغاز شد. اگرچه مانند ایکس باکس، اینسومنیاک بیشتر بر روی پروژه ها و IP های خود تمرکز داشت تا روی IP قبلی، بازی هایی مانند Sunset Overdrive سهامداران رو متقاعد کردند که این شرکت مناسب ترین انتخاب است.

spiderman

قبل از اینکه Marvel بتواند سونی و Insomniac را مجبور به ساخت یک بازی Spider-Man کند، یک مانع دیگر وجود داشت که باید برطرفش میکرد. گرفتن مجوز web-slinger از Activision. به نظر می‌رسد که انجام معامله با استودیو بسیار آسان است. اکتیویژن برای Ong در یافتن اسب شاخدارش آرزوی موفقیت کرد، وقتی او به آنها گفت که دلیل قطع قرارداد این بود که Spider Man خانه بهتری پیدا کنند. امروز اما میدونیم که Insomniac قطعا همان تکشاخی بود که Marvel و Ong به دنبال آن بودند.

 

بیشتر بخوانید: اخبار دنیای گیم

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x