gta

نقد و بررسی GTA Trilogy Definitive (2021)

نقد و بررسی GTA Trilogy Definitive

پس از انبوهی از صحبت ها و لیک ها راک استار تصمیم گرفت تا به طور رسمی ریمستر سه بازی اول سه بعدی GTA را معرفی و منتشر کند. بعد از تریلر افتضاح و ارائه‌های گیم‌پلی صفر، نمی‌دانم چرا همه تعجب می‌کنند که کل این سه‌گانه کاملاً مزخرف است.

شاید این نقد اعصابتون رو بهم بریزه پس پیشنهاد میشه فقط کلام آخر این نقد رو بخونید چون خلاصه ای از این نقد هست که اونقدر هم ذهنتتون در مورد این شاهکار ها خراب نشه.

شروع

GTA 3، GTA Vice City و GTA San Andreas بازی‌های افسانه‌ای دوران PS2 هستند و کسی نیست که این متن را بدون انجام حداقل یکی از آنها بخواند.

gta

تنها چیز خوبی

تنها چیز خوبی که در مورد کل سه گانه وجود دارد، پیشرفت های پیرامون گیم پلی و همچنین اضافات مدرنی است که عناوین قدیمی GTA را به زمان حال آورده است. اکنون Mini map و همچنین نمای کلی بهتری از کل نقشه وجود دارد، به خصوص به صورت سه تایی.

ماموریت ها دارای Check point هستند (فقط در سان آندریاس) که عبور از آن را بسیار آسان تر می کند تا مجبور نباشید کل ماموریت را از ابتدا شروع کنید و به شخصی که آن را به شما داده است برگردید.

کنترل ها

کنترل ها به یک سطح مدرن آورده شده اند به طوری که شما مانند یک تانک یا فقط در ۸ جهت حرکت نمی کنید، که در هنگام رانندگی، پرواز و حتی تیراندازی تفاوت های ظریف جدیدی به آن اضافه می کند.

اینجاست که چیزهای خوب این سه گانه به پایان می رسد و به آن اندازه مهم نیستند زیرا به اندازه خرابی های گرافیکی تبلیغ نشده اند (به من گوش کن، بدتر شدن، منظورم بهبود است).

بافت ها به صورت مصنوعی به ۴K افزایش یافته اند و آنهایی که نیستند مستقیماً از GTA 5 وارد شده اند و معلوم نیست چه کسی می نوشد و چه کسی می پردازد.

من یک میلیون و یک تغییر عجیب پیدا کردم زیرا برخی از بافت ها در ۴K زیبا به نظر نمی رسند در حالی که برخی دیگر برای بقیه بازی بسیار مدرن به نظر می رسند.

این برای هر سه قسمت صدق می کند و برای من کاملاً نامشخص است که چگونه هیچ کس در طول آزمایش متوجه این موضوع نشده است. مدل‌های خودرو چندان مناسب نیستند و دارای تغییر و انعکاس عالی هستند تا شبیه اسباب‌بازی‌های پلاستیکی به نظر برسند.

این می تواند در مورد مدل های شخصیت نیز صدق کند زیرا تمام موها شبیه لگو هستند.

تغییر شخصیت های اصلی و مهم آنقدر ناامید کننده است که حتی نمی توانستم بیشتر آنها را بشناسم، یعنی یادم نمی آید که قبلاً چه شکلی بودند، زیرا الان شبیه کارتون – کارتون های بد هستند.

Vice City در اینجا کمترین آسیب را می بیند، زیرا خود شهر بسیار رنگارنگ و آفتابی است، بنابراین می توان این مدل ها را طوری دید که گویی متعلق هستند.

با این حال، GTA 3 و GTA San Andreas  تیره‌تر هستند و کنتراست بیشتری دارند و چنین مدل‌هایی اصلاً تعلق ندارند.

همه اینها به دلیل حجم عظیمی از اشکالات بصری است که در ابتدا خنده دار هستند، اما بعداً بسیار خسته کننده هستند.

محدودیت فاصله قرعه کشی به معنای واقعی کلمه حذف شده است، بنابراین دیگر آن مه مرموز در پس زمینه وجود ندارد که به آرامی بخش های جدیدی از شهر را نشان می دهد، اما اکنون همه چیز را دوباره و دوباره می بینید، همه چیز شبیه یک میز با اسباب بازی ها است و بسیار ناراحت کننده است.

باران به نظر می رسد که آنها یک گیف را روی صفحه چسبانده اند، یک گیف ساخته شده توسط کسی که هرگز باران را در زندگی خود ندیده است.

به نظر می رسد که فقط به دست بازیکن می افتد و نه هیچ کس دیگری و شما را دنبال می کند، چه بیرون یا داخل باشید.

می توان دید که آنها فقط هوش مصنوعی را ارتقا دادند، بازی را شروع کردند، دیدند که در منو کار می کند و برای نوشیدن آبجو رفتند.

بدتر از همه، ما متوجه شدیم که آنها به جای کد منبع، نسخه‌های موبایلی بازی‌ها را بازسازی می‌کنند، که شرم‌آوری بزرگ‌تری برای Rockstar است.

خداروشکر این بازی ها برای ps2 اومده و موبایل من بهتر از PC  شبیه سازیشون میکنه و تا جایی که شنیدم روی کنسول ها هم وضعیت بهتر نیست. این به سادگی غیرقابل قبول است که بازی هایی با این کالیبر و شجره نامه اینقدر بد روی ماشین های مدرن کار کنند.

و هنوز در رایانه شخصی باید از لانچر Rockstar استفاده شود که به طرز فاجعه باری بد است و در یک نقطه من حتی نتوانستم بازی کنم زیرا از کار افتاده بود. سه بازی تک نفره کار نمی کنند زیرا لانچر مرد – شرمنده.

Rockstar به باشگاه بعدا درستش می کنم پیوسته است که بسیار ناراحت کننده خواهد بود زیرا این فرنچایز سزاوار یک ریمستر خوب است و تبدیل به وادیپار و شکایت علیه مدیران (که ۲۰ برابر بهتر کار کردند) را ندارد.

گرافیک سبک جی تی ای و ریمستر با هم جور در نمی آیند و اصلا به هم نمی خورند. ریمستر این سه گانه به سرعت انجام شد، صرفاً برای اینکه چیزی در کنار GTA Online برای نمایش در سال مالی جاری داشته باشیم – یک سیلی واقعی برای طرفداران این بازی ها.

کلام آخر

از مشکلات فنی بی شمار گرفته تا صدا گذاری افتضاح که واقعا همه اونا حس نسخه PS2  رو میدن تا کارکتر مدل های مسخره همه اینا یک توهین به طرفداران این سری بود

روز های خوبی برای راک استار نمی گذره از اون طرف آپدیت نسل جدید GTA V که تقریبا هیچ فرقی نداره داره برای پلیر های پلتفرم های غیر از PS5 رایگان نیست و پولی هست و آپدیت نسل بعد Red dead 2 که خیلی ها فقط نسخه شصت فریم اون رو می خوان منتشر نمی کنه کارگردان اصلی شاهکار های اون Dan Houser این شرکت رو ترک کرده و برای بازی های جدید این شرکت نگرانی هایی وجود داره

دیگه با انتشار فوق افتضاح این سه گانه فرصت یک ریمیک یا ریمستر خیلی عالی رو خراب کرد فرصتی که می تونست باعث بشه که دیگه کسی با ریمستر کردن بازی ها مشکلی نداشته باشه و شاهکار هایی مثل این سه گانه GTA همیشه با یاد مردم و یا نسل جدید گیمر ها منتقل بشه اما دقیقا برعکس این داستان اتفاق افتاد این بازی باعص شد که ذهنیت خیلی ها از این بازی ها خراب بشه شاید برای خیلی ها مهم نباشه که این ریمستر بد از آب در اومد

ولی همین باعث میشه که شاید ده سال دیگه گیمر های نسل جدید دیگه این بازی رو بازی نکنن و کاملا فراموش بشه کار های دیگه ای راک استار انجام داده که واقعا از راک استار قدیم خیلی بعید بود از اینکه از کسانی که ماد درست می کنن شکایت کرده که هیچ تا اینکه نسخه اورجینال این بازی رو حذف کردن ولی گفته میشه نسخه پی سی برگشته من خودم این بازی رو اصلا کامل بازی نکردم حتی مقدار زیادی هم بازی نکردم عکس ها رو هم از منابع مختلفی جمع کردم چون تقریبا با یک پورت PS2 رو به رو بودم واقعا حیف شاهکاری مثل GTA

rating

بیشتر بخوانید:

نقد و بررسی بخش مولتی پلیر بازی Halo Infinite

نقد و بررسی GTA Trilogy Definitive (2021)
به طور کلی
20%
20%

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x