Sony Bought Bungie

سونی شرکت Bungie را خریداری کرد

شرکت Bungie بازی هایی همچون Destiny را در کارنامه خود دارد

در گذشت کمتر از یک ماه از خبر خریده شدن Activision Blizzard توسط مایکروسافت، سونی با خرید شرکت Bungie پاسخ رقیب دیرینه خود را داد. این معامله ۳٫۶ میلیارد دلار برای سونی آب خورد. با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات این خبر بپردازیم.

PlayStation Owned Bungie

به تازگی اعلام شده است که Bungie، غول صنعت بازی های ویدیویی که مسئولیت فرنچایزهای بسیار تأثیرگذاری مانند Halo و Destiny را بر عهده دارد، توسط سونی به مبلغ ۳٫۶ میلیارد دلار خریداری شده است. در حالی که Bungie قرار است به سونی بپیوندد، این شرکت از طریق وب سایت خود اطمینان داده است که Bungie “یک استودیو و ناشر مستقل و چند پلتفرمی باقی خواهد ماند”.

در یک پست وبلاگی که در کنار این اطلاعیه در وب سایت Bungie آپلود شده است، نوشته شده است که “Bungie سفر ما را برای تبدیل شدن به یک شرکت سرگرمی چند رسانه ای جهانی آغاز می کند.” در همان پست، در کنار این خبر که با خرید Sony Interactive Entertainment’s، موج جدیدی از موقعیت‌های جدید در استودیو باز شده است، اطمینان خاطر از آزادی خلاقانه بخش مخصوصی به خود داده است.

این معامله تنها سیزده روز پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر خرید Activision Blizzard انجام می شود. اگرچه این خرید تقریباً به اندازه قرارداد مایکروسافت بزرگ نیست، اما این خبر تا حد زیادی به لطف تاریخچه Bungie به عنوان خالق اصلی Halo، یکی از محبوب ترین فرنچایزهای مایکروسافت، معنادار است.

Bungie یک انتخاب عالی برای سونی است، نه تنها به دلیل Destiny 2 که به زودی با گسترش The Witch Queen در فوریه امسال به روز رسانی قابل توجهی دریافت خواهد کرد. همچنین گزارش شده است که توسعه دهنده در حال کار بر روی IP دیگری پشت درهای بسته است که هنوز آن را به عموم نشان نداده است.

Bungie

در بیانیه فوق، مدیرعامل Bungie  چنین می نویسد:

«در سونی، ما شریکی پیدا کرده ایم که بدون قید و شرط از ما در تمام وجودمان حمایت می کند و می خواهد چشم انداز ما را برای ایجاد سرگرمی های نسلی تسریع بخشد، همگی در عین حفظ استقلال خلاقانه ای که در قلب بانجی می تپد. سونی نیز مانند ما معتقد است که دنیای بازی تنها آغازی است که IP های ما می توانند تبدیل شوند. ما با هم رویای ایجاد و پرورش امتیازات نمادینی را به اشتراک می‌گذاریم که دوستان در سراسر جهان، خانواده‌ها در نسل‌ها و طرفداران را در چندین پلتفرم و رسانه‌های سرگرمی متحد می‌کند.»

در همان پست، هرمن هلست، رئیس استودیو پلی‌استیشن می‌نویسد: «من زمان زیادی را با تیم ارشد Bungie گذرانده‌ام و واضح است که تجربه و مهارت‌های آن‌ها به شدت مکمل خود ما است. ما آماده استقبال خواهیم بود. و بانجی را در حالی که به رشد خود ادامه می‌دهند، حمایت می‌کنم، و من نمی‌توانم منتظر بمانم تا ببینم آینده این تیم باورنکردنی چه خواهد بود.”

نظر شما در این باره چیست؟ برایمان بنویسید!

 

 

 

بیشتر بخوانید: از گیم پلی بازی UFL رونمایی شد

 

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x